Petr Šikl
29. 5. 2018 14:47
U automobilů vyšší střední třídy není možné nechat nic náhodě. Kritéria výběru jsou velmi přísná a sebemenší zaváhání vede k propadům prodejů. To si nemůže žádná automobilka dovolit a lidé od čtyř kruhů otočili kormidlem do budoucnosti. Kromě tradičně výtečného interiéru naučili novou A6 zatáčet a dopřáli ji nejmodernější palubní techniku. Klikněte a dozvíte se víc.
Jak se s ní jezdí
O velké překvapení se naopak umí postarat "normální" podvozek vybavený vinutými pružinami a adaptivními tlumiči. Kombinace, nad kterou řada zákazníků ohrne nos, funguje naprosto báječně a na rozdíl od vzduchu si poradí s většími problémy na silnicích.
A6 vybavená variabilním převodem řízení a natáčecí zadní nápravou ohromí už na parkovišti. Manévrování je snadné, vůz se totiž otočí téměř na místě. Stejná situace panuje v ostrých vracečkách, kde si řidič neukroutí ruce. V rychlostech na šedesát kilometrů v hodině se zadní kola natáčejí stejným směrem jako ta přední - to pomáhá zatáčet.
Zkoušený benzínový šestiválec dostanete výhradně s novou sedmistupňovou dvouspojkovou skříní S-Tronic, což platí i pro dvoulitrový čtyřválec TDI, který přijde na trh během podzimu. Šestiválcové diesely se pojí výhradně s osmistupňovým hydroměničovým automatem ZF (TipTronic) snášející vyšší točivý moment. Na manuální skříň můžete nadobro zapomenout.