Vyšetřovatelé v minulých dnech prohledali tři pracoviště francouzské automobilky Renault, aby prozkoumali technologii měření emisí, uvedla dnes firma. Upozornila však, že její auta měření emisí neobcházejí a že ani vyšetřovatelé žádné takové důkazy nenašli.
Zástupci Renaultu uvedli, že vyšetřovatelé rozšířili dosavadní zkoumání a chtěli zkontrolovat způsob používání technologie na měření emisí výfukových plynů. Firma tvrdí, že s úřady spolupracuje.
"Několik kanceláří Renaultu prohledávali vyšetřovatelé, kteří se zaměřují na podvody," řekl agentuře Reuters představitel odborů Florent Grimaldi. Podle agentury Bloomberg vyšetřovatelé zabavili ve firmě počítače. "Vedení nepotvrdilo, že je to kvůli emisím NOx, ale vzhledem k úsekům, ve kterých byla inspekce, si myslíme, že to s tím může být spojeno," řekl.
Vyšetřovatelé se podle něj zaměřili právě na ty části ve firmě, které mají co dělat se zkušebními normami a certifikacemi motorů. Podle toho je možné se domnívat, že se vyšetřování vztahuje k emisním standardům v souvislosti se skandálem ve Volkswagenu.
Ministryně životního prostředí Ségolene Royalová, která testy emisních technologií ve francouzských a zahraničních autech nařídila, uvedla, že na podvody v Renaultu nic neukazuje. "Akcionáři a zaměstnanci mohou být v klidu," řekla novinářům. Předběžné výsledky ale podle ní ukázaly, že auta Renaultu a dvou zahraničních automobilek překračovala povolené emise oxidu uhličitého a oxidů dusíku, citoval ji server Le Figaro.
Francouzský ministr hospodářství Emmanuel Macron mezitím v Berlíně prohlásil, že inspekce na třech pracovištích Renaultu byly "běžné" prohlídky. Na Renaultu prý žádné zvláštní stigma neulpívá a jeho situace není "v žádném případě" srovnatelná se situací německého Volkswagenu, zasaženého emisním skandálem.
Na razii upozornil odborář Grimaldi. Akcie Renaultu se po jeho sdělení propadly až o 22 procent a podle agentury Reuters zaznamenaly nejhorší pokles od 17. listopadu 1994, kdy firma vstoupila na burzu.