Mercedes představil třídu X. Má základ v Nissanu, sebevědomou cenu a celou řadu konkurentů

Jan Matoušek Jan Matoušek
Aktualizováno 26. 7. 2017 21:45
Spolupráce koncernu Daimler a aliance Renault-Nissan přináší ovoce oběma stranám. Zatímco Japonci se tak dostali k vybraným pohonným jednotkám a na základě Mercedesu třídy A postavili kompaktní Infiniti Q30, Němci pro změnu využili know-how v oblasti užitkových vozidel. Nejprve adaptovali Renault Kangoo a udělali z něj Mercedes-Benz Citan, pak vzali Nissan NP300 Navara a předělali jej na Mercedes-Benz třídy X. V následující grafice najdete nejen představení novinky s trojcípou hvězdou, ale také krátkou charakteristiku vybraných konkurentů z Japonska, Itálie nebo Německa.

Pokud vás zajímají nové vozy Mercedes-Benz, dostupné na českém trhu, klikněte na tento odkaz.

Chudý základ za milion

Nissan v kabátku Mercedesu se vším, co k tomu patří. Tak přesně tímto třída X není. Technický základ je sice shodný, na první pohled ale stuttgartský vůz dobře maskuje svůj původ. Vnější design využívá prvky z klasických SUV, především přední část se hodně podobá řadě GLE. Uvnitř je nová palubní deska s typickými výdechy ventilace nebo jiný volant. Nechybí také chromované prvky a kůže. Jak je však u Mercedesu standardem, luxusní vzhled nebude zadarmo a dostanou se k němu ti, kterým nevadí dát za pick-up částku značně přesahující milion korun. V Německu bude základní provedení stát 37 294 eur včetně DPH (asi 970 tisíc korun), jít by mělo o výbavu Pure s nelakovaným předním nárazníkem, ocelovými koly a látkovým čalouněním. Na druhou stranu i v základu by mělo být rádio se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou či manuální klimatizace.

 

Právě se děje

Další zprávy