Vysmívané značky dobývají Evropu. Dacia i Tesla prodejně porážejí tradiční rivaly

Jan Matoušek Jan Matoušek
23. 5. 2019 6:02
Prodeje aut v Evropě klesají. Po letech růstu došlo v prvním čtvrtletí poprvé od roku 2013 k poklesu počtu prodaných vozidel. Nejde o zásadně dramatické číslo. Přesto propad o 3,2 procenta vyjadřuje řadu nejistot na automobilovém trhu. Jsou ale i značky, kterým se za první tři měsíce roku 2019 dařilo. Své pozice například výrazně posílila Tesla.
Foto: Audi

Vzhledem ke státním pobídkám se nelze moc divit, že největší podíl aut na elektřinu mají Norové. Za první čtvrtletí je to dokonce 59,7 procenta, což je nárůst o 13,3 procenta oproti stavu loni. Na dalších místech jsou Švédové a Nizozemci. Naopak v Německu je podíl aut na elektřinu stále jen 2,6 procenta, v České republice je to dokonce pouze 0,3 procenta. To je o desetinu více než loni. Celkově pak poklesl jediný trh - ten slovinský, o jednu desetinu procenta.

10 trhů s největším podílem elektromobilů a plug-in hybridů

Podíl 2019 Podíl 2018 Rozdíl
Norsko 46,3 % 59,7 % +13,3 %
Švédsko 13,5 % 7,1 % +6,4 %
Nizozemsko 8,9 % 3,5 % +5,4 %
Finsko 6,4 % 4,5 % +1,9 %
Švýcarsko 5,3 % 3 % +2,3 %
Portugalsko 5,2 % 2,4 % +2,8 %
Rakousko 3,8 % 2,5 % +1,3 %
Irsko 3,1 % 0,8 % +2,3 %
Belgie 2,7 % 2,4 % +0,3 %
Francie 2,6 % 1,9 % +0,7 %
Dánsko 2,6 % 1,5 % +1,1 %
Německo 2,6 % 1,9 % +0,6 %

 

Právě se děje

Další zprávy