Ničíte si auto a za servis platíte o tisíce navíc. Důvody, proč nekupovat velká kola

Vladislav Jasan
28. 1. 2019 6:02
Kupujete-li nové auto, budete patrně v pokušení zaškrtnout celou řadu příplatkových položek výbavy. I prodejce se nejspíš bude snažit vás přesvědčit, že pakety výbav za zvýhodněné ceny jsou neodolatelné. Některé komfortní, designové nebo bezpečnostní prvky se opravdu mohou hodit, u některých časem zjistíte, že je nevyužíváte… a některé vás mohou při provozu auta přijít pěkně draho.

V seriálu o výbavě, které je lepší se vyhnout, se v prvním díle věnujeme velkým kolům. Při výběru nového auta láká zaškrtnutí příslušné kolonky příplatkové výbavy s většími ráfky.

A to samé platí i při výběru ojetiny. Kdo by odolal, když v autobazaru stojí vedle sebe dva modely s identickou motorizací, ale jednomu to na ráfcích o větším rozměru mnohem více sluší? Jenže pozor. Velká kola totiž značně zvyšují provozní náklady a mají i další negativa. Vysvětlíme jaká.

Foto: Škoda Auto

Pro konkrétní příklad můžeme zvolit třeba Škodu Superb aktuální generace, která může jezdit na discích od 16 do 19 palců. Asi je nutno přiznat, že šestnáctky opravdu mnoho parády neudělají, ale třeba taková originální 17palcová kola Triton již nevypadají vůbec zle.

Odpovídající letní pneu Pirelli P7 Cinturato v rozměru 215/55 R17 stojí v internetových e-shopech od 2200 do zhruba 2500 Kč. Za tutéž gumu v rozměru 235/40 R19 pro originální fešácký černý disk Supernova s leštěným límcem ale dáte již 4100 až 4500 Kč. Rozdíl při obutí celého auta tak dělá nezanedbatelných cca osm tisíc.

 

Právě se děje

Další zprávy