Servisní akce na škodovky, které pohánějí dieselové motory obsahující šidící software, se spustí začátkem března. U pohonných jednotek o objemu 1,2 a 2,0 litru půjde o aktualizaci softwaru řídicí jednotky motoru, u šestnáctistovek se navíc bude montovat usměrňovač proudění nasávaného vzduchu.
"Celá tato úprava bude trvat třicet minut až hodinu včetně doprovodných testů. Každý vůz, který jde na jakýkoli větší servisní výkon, se softwarově adaptuje obdobným způsobem, takže zákazníci nemusí mít ze zásahu žádné obavy. Je to jednoduchý výkon a bude poskytnut zcela zdarma," popsal Vlček v Hospodářských novinách celou proceduru.
Potvrdil, že účast na akci je dobrovolná, ale zároveň se snaží nabádat majitele dotčených aut, aby se jí zúčastnili. "Aktualizace softwaru je žádoucí i z hlediska případných dalších úkonů na jejich vozidle, obdobně, jako je třeba čas od času aktualizovat software počítače či chytrého mobilního telefonu," tvrdí Vlček.
Z jeho odpovědí vyplynulo, že Škoda zřejmě počítá s drobnou kompenzací pro vlastníky vozů s problémovým softwarem, nic konkrétního ale neuvedl. "Spolu s kolegy pracujeme na velice vstřícném zákaznickém konceptu dobrovolné servisní akce pro jednotlivé skupiny uživatelů dotčených vozů, který již velice brzy uvedeme v život. Věřím, že řešení, které jsme připravili, bude pro majitele daných vozů dostatečně motivující," řekl Vlček HN.
Vlček také prozradil některé dosud utajované skutečnosti týkající se nového velkého SUV značky Škoda, které se v Česku začne prodávat koncem roku. "Bude to první škodovka, která bude mít jako součást mimořádné výbavy tři řady sedaček pro celkem sedm cestujících. Ve výbavě nebudou chybět ani LED světla." Vůz rovněž dostane adaptivní podvozek DCC, u kterého si řidič může nastavit tuhost tlumičů, a to i v provedení s pohonem všech čtyř kol.
Vlček rovněž zpochybnil úplné zrušení projektu nástupce Škody Roomster, tedy praktického rodinného auta a zároveň dodávky pro živnostníky. "Neřekl bych, že jsme něco finálně zrušili. Je však pravdou, že nástupce Roomsteru, který měl být adaptovanou verzí modelu VW Caddy, letos na trh nepřijde. Z pohledu českého trhu by Škodě takové vozy velmi slušely. Určitě by tu našly uplatnění," prohlásil Vlček.
Šéf prodejní organizace Škoda Auto v Česku potvrdil pokračování života minivozu Citigo (jeho podrobný test čtěte zde), který má ze současné modelové palety značky nejnižší prodej a vyrábí se v Bratislavě s podobnými vozy značek Seat a Volkswagen. "Model Citigo zůstává dlouhodobě v naší nabídce. Tu současnou generaci ale nejprve čeká omlazení v podobě faceliftu," odtajnil v Hospodářských novinách Vlček.