Bude příchod nových aut s nejmodernější technikou, a to zejména s pohonem na elektřinu, v příštích letech znamenat i změnu způsobu prodeje vozidel pro individuální dopravu? Je to velice pravděpodobné.
Například prodejce Petr Dajbych, který vlastní autosalony Jaguar a Land Rover, si myslí, že například u fleetových prodejů se způsob nákupu aut skutečně změní, ale zákazník, ač si může auto díky internetovým aplikacím detailně virtuálně prohlédnout už z domova, případně sledovat jeho odhalení na sociálních sítích, si stále rád zajde do autosalonu a vůz si prohlédne zblízka a osahá.
"Nákup drahých jedinečných věcí, které nemají charakter pouhé komodity, se podle mě neobejde bez kamenného obchodu," dodává Petr Dajbych.
Podle něj se ale brzy změní servisní služby u elektromobilů od těch, které se nabízejí u vozů se spalovacími motory. Ostatně, automobily Tesla je možné aktualizovat na dálku, a to přímo díky softwaru on-line spojenému s výrobcem. Ostatní automobilky zatím nejsou tak daleko, ale spějí k tomu.
V elektromobilech je daleko méně mechanických částí vozu, naopak větší podíl servisních prací bude připadat na elektroniku. Proto vše spěje k tomu, že servis elektromobilů bude klást jiné nároky na servisní techniky, na jejich vzdělání a také dovednosti.
"Pneumatiku nebo brzdové destičky musíte stále vyměnit ručně, ale už dnes diagnostik musí mít velké spektrum teoretických dovedností a do budoucna na dílně určitě budou pracovat i lidé se spíše IT zaměřením," myslí si Petr Dajbych.
Příchod elektromobilů na trh zřejmě změní i servisní služby v Česku, protože tato auta prakticky nebude možné opravovat v neautorizovaných servisech, protože ty nebudou mít příslušné know-how. "Změny ale budou postupné, podobný trend je možné vidět i u současných stále sofistikovanějších aut se spalovacím motorem, dodává Dajbych.