Tomáš Starý
4. 1. 2019 6:02
Někdy stačí říci typ auta a hned si každý vybaví katastrofické scénáře s odstavenými vozy u krajnic a s kouřem linoucím se z motorového prostoru. Pověst některých značek často plyne z dávných zkušeností, které Češi nabývali při dovozu utrápených ojetin pochybného původu ze západní části Evropy na počátku devadesátých let. Některým automobilkám ale špatné jméno vydrželo dodnes. Přesto i mezi notorickými průšviháři najdeme několik výjimek, které naopak patří mezi velice spolehlivá a na trhu ojetin vlastně žádoucí auta.
Škoda Rapid 1.2 TSI
Koncern Volkswagen, a spolu s ním i česká Škoda, si s problematickými řetězovými rozvody motorů TSI utrhl pořádnou ostudu. Tisíce škodovek s motorem 1.2 TSI musely do servisů pro nové řetězy a někdo dokonce musel dostat nový motor, když mu řetěz úplně praskl. Jenže zatímco u Fabie, Yetiho či Octavie musíte pátrat, jestli už má vyhlídnutý vůz upravený motor s odolnějším řetězem, Škoda Rapid měla pevnější rozvodový řetěz od počátku výroby.