Plán Škody, jak dobýt Indii. Třetí SUV jménem Kushaq chce uspět tam, kde se VW trápil

Plán Škody, jak dobýt Indii. Třetí SUV jménem Kushaq chce uspět tam, kde se VW trápil
První snímky zamaskovaných prototypů na indických silnicích.
Škoda Kushaq je prvním kompaktním SUV mladoboleslavské značky, které se v Indii nabídne v rámci nového projektu India 2.0 a využívá upravenou platformu MQB, kterou dostanou i vozy od Volkswagenu pro tamní trh.
Auto se bude z 95 % vyrábět z dílů vyrobených v tamních továrnách, což má snížit náklady a zajistit, aby se mohlo nabízet za konkurenceschopnější cenu.
Zde první zveřejněná silueta Kushaqu.
Foto: Škoda Auto
Eva Srpová Eva Srpová
25. 1. 2021 10:30
Škoda Auto zveřejnila první snímky zatím stále ještě zamaskovaného kompaktního SUV jménem Kushaq. Veřejně se má v Indii představit v březnu letošního roku. Dostane dva benzinové motory TSI a využívá platformu upravenou speciálně pro indický trh. Tu dostanou také další plánované vozy Škody a Volkswagenu pro indický trh.

Nové SUV pro Indii, které se bude z 95 % vyrábět přímo z dílů vyrobených v tamních továrnách, se jmenuje Kushaq. Automobilka tak pokračuje v už zavedeném názvosloví u svých SUV modelů a zařadí se vedle Kodiaqu, Karoqu i Kamiqu. Více jsme psali zde.

Indické veřejnosti se představí v březnu letošního roku. Využívá platformu MQB A0 IN vyvinutou speciálně pro indický trh, a fakt, že se auto bude z 95 procent vyrábět v indické továrně Škody v Púne, by mělo zajistit snížení provozních nákladů, a tedy lepší pozici na trhu, kterému dominují asijské automobilky.

Nyní Škodovka zveřejnila prvních pár snímků zamaskovaného vozu. Podvozek má rozvor 2651 tedy stejně jako evropský model Kamiq. V Indii se Kushaq bude nabízet se dvěma benzinovými motory, 1.0 TSI nebo 1.5 TSI doplněnými o šestistupňový manuál, nebo automat, či sedmistupňové DSG. Škoda slibuje, že auto nabídne nadstandardní prostor, moderní systémy a díky robustnímu vzhledu a velkým kolům má prý vypadat opticky větší. Vychází z konceptu Vision IN, který se předvedl na indickém autosalonu v Novém Dillí v únoru loňského roku.

Škoda má v Indii poměrně dobré jméno, avšak zatím nedokázala nabídnout levnější vozy, indický trh je přitom na cenu poměrně citlivý. Od června 2018 zodpovídá Škoda Auto v rámci projektu INDIA 2.0 za všechny aktivity koncernu Volkswagen na indickém subkontinentu, a aby zde uspěla, od října  2019 řídí společnost Škoda Auto Volkswagen India Private Limited (SAVWIPL), která všechny lokální aktivity koncernu Volkswagen zastřešuje, tady i značky Audi, Porsche a Lamborghini.

Koncern VW vyhradil investici do projektu India 2.0 celkem jednu miliardu eur, z toho 275 milionů eur do výzkumu a vývoje kompaktních SUV a liftbacků. Škoda má v plánu v brzké době představit čtyři modely, Kushaq je prvním z nich.

Že možná nezůstane jen v Indii, už dříve připustil šéf automobilky Škoda Auto Thomas Schäfer. "Nabízet auta výhradně jen pro indický trh by ani nedávalo smysl. Navíc chceme také uspět v Číně nebo na jihovýchodních asijských trzích. Možností je více, jen ještě diskutujeme, kde všude to dává smysl. A severní Afrika smysl dává, stejně jako Rusko." Více v Hospodářských novinách zde.

 

Právě se děje

Další zprávy