Už čtvrtou generaci vozu C4 Picasso nabízí od září Citroën svým zákazníkům. První, tehdy ještě s označením Xsara Picasso, se představila v roce 2009 a v roce 2007 ji vystřídala druhá. Od roku 2009 pak francouzská automobilka nabízí ještě další vůz, na jehož boku se skví podpis slavného španělského malíře. Je jím v Trnavě vyráběné C3 Picasso.
Předností všech vozů Picasso, a tom novém to platí samozřejmě také, je velký prostor pro cestující i zavazadla a současně velmi světlý interiér daný rekordně velkou prosklenou plochou. Pokud si zákazník objedná i střešní okno, bude celková plocha skla v autě přes pět čtverečních metrů.
Současné Picasso se ve srovnání s minulou generací o čtyři centimetry zkrátilo, o stejnou hodnotu je také nižší. Naopak ale narostl rozvor o šest centimetrů a nyní je 2783 milimetrů.
Podstatná je informace o mezigeneračním snížení vozu přibližně o sto čtyřicet kilogramů, což bylo dosaženo díky použití nové podvozkové platformy. Ta má například dno zavazadlového prostoru z kompozitového materiálu. Lehčí vůz bude samozřejmě jezdit úsporněji a mít menší emise CO2. K těmto hodnotám přispívá dále menší aerodynamický odpor dosažený snížením výšky karosérie a zakrytováním podvozku a rovněž využitím lamel otevíracích přístup vzduchu k chladiči pouze v případě potřeby.
Velikost zavazadlového prostoru je v závislosti na poloze posouvatelných zadních sedaček 537-630 litrů. Mimochodem, ty se dají v případě potřeby sklopit do podlahy a jejich šířka je prý tak velká, že rodina s třemi malými dětmi nebude mít problém na ně umístit jakýkoli typ dětské autosedačky.
Na sedačky vůbec brali konstruktéři vozu obzvláštní zřetel. Mohou mít také masáží funkci a u spolujezdce je k dispozici výklopná podložka pro nohy.
Citroën se současně při příchodu nové generace zaměřil na rozšíření bezpečnostní výbavy. Tak například vůz umí díky radaru zobrazovat čas mezi průjezdem dvou vozidel v rozmezí 0,5 až 3 sekundy a tím informuje řidiče o dodržení či nedodržení bezpečné vzdálenosti od vozu jedoucího vpředu.
Pokud je vůz před C4 Picasso příliš blízko, elektronika současně řidiče varuje. Nejprve informací na displeji, posléze se přidává i zvukové varování a posledním stupněm je „zatáhání" za bezpečnostní pás řidiče.
Vibrace pásu se aktivuje i v případě, že řidič bez znamení přejede z vymezeného jízdního pruhu.
Do C4 Picasso se nyní dostává i systém Citroën e Touch, který je schopen přivolat záchranáře v případě zdravotních problémů nebo nehody. Buď může řidič po stisku tlačítka SOS komunikovat se záchranáři sám nebo (po nehodě) automobil pomocí vestavěné SIM karty sám odešle textové zprávy o poloze vozu a jeho technických datech.
V základní výbavě vozu je šest airbagů, systém pomáhající při rozjezdech do kopce, automatická elektrická parkovací brzda, tempomat s omezovačem rychlosti, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná přední a zadní okénka a rovněž zrcátka, kožený volant, dvouzónová klimatizace, sedmipalcový dotykový displej s ovládáním různých funkcí vozu, rádio s bluetooth a výškově nastavitelné sedadlo řidiče.
Takto vybavený vůz se základním benzinovým motorem 1,6 s výkonem 120 koní stojí při využití bonusu 55 000 Kč za starý automobil bez stokoruny 400 000 Kč. Citroën dále nabízí zážehový motor 1,6 s výkonem 155 koní a dále dieselové motory 1,6 HDi s výkony 90 a 115 koní a vrcholný dvoulitrový turbodiesel s výkonem 150 koňských sil.
K dispozici jsou čtyři výbavové stupně, přičemž v tom nejvyšším je vůz vybaven například bixenonovými natáčecími světlomety, parkovací kamerou vpředu i vzadu, systémem samočinného parkování, aktivním tempomatem, navigací, systémem eTouch, masážními sedačkami, elektricky otevíratelným víkem zavazadlového prostoru, dvoubarevnými koly z lehkých slitin a řadou dalších ozdobných prvků.