Renault Clio je levnější než Fabia, ale bez rádia a klimatizace. Brzy bude i hybrid

Renault Clio je levnější než Fabia, ale bez rádia a klimatizace. Brzy bude i hybrid
Foto: Eva Srpová
Eva Srpová Eva Srpová
13. 9. 2019 6:01
V Česku se začala prodávat pátá generace Renaultu Clio. Pro automobilku jde o nejdůležitější model v nabídce, prodává se od roku 1990 a dlouhodobě jde o druhé nejprodávanější auto v Evropě po VW Golf. S "cenou od" překonává nejbližšího rivala, Škodu Fabia, a to o 10 tisíc korun, zatím však jen teoreticky. Základní motor ještě není v nabídce, a navíc tato výbava postrádá klimatizaci a rádio.

I přesto u Renaultu tvrdí, že se skutečně najdou tací, pro které nízká cena hraje významnou roli, a 20 tisíc korun a paket s manuální klimatizací a autorádiem si nepřiplatí. Na druhou stranu například Fabia má v základu autorádio, i když bez dotykové obrazovky, i klimatizaci.

Zmíněná základní verze Life bude k dispozici pouze pro nejslabší motor 1.0 SCe, tedy litrový tříválec bez turba o výkonu 48 kW, který zatím není při uvedení na trh možné objednat.

Ceník Renaultu Clio
V. generace
Motor Výkon Life Zen Intens R.S. Line
1.0 SCe 48 kW/65 k 259 900 Kč
1.0 TCe 74 kW/100 k 319 000 Kč 354 900 Kč 384 900 Kč
1.5 Blue
dCi
85 kW/110 k 395 000 Kč
1.3 TCe EDC 96/130 k 429 000 Kč 459 000 Kč
Vyjma základní verze se na všechny modely vztahuje sleva 20 000 Kč při využití výkupu

Základní Clio paradoxně není naprosté "holátko". Má full-LED přední světlomety, šest airbagů, automatické nouzové brzdění s detekcí chodců, také varuje před opuštěním jízdního pruhu a umí rozpoznávat dopravní značky. I díky bohaté aktivní bezpečnostní výbavě získalo pět hvězd v hodnocení bezpečnosti Euro NCAP.

Součástí základní výbavy je i tempomat, jeho tlačítko se konečně (!) přemístilo z centrálního tunelu mezi sedadly. Nepřiplácí se ani za elektricky ovládaná zpětná zrcátka i přední okna.

V interiéru se zlepšila úroveň kvality materiálů. A nechybí rozměrný dotykový displej.
V interiéru se zlepšila úroveň kvality materiálů. A nechybí rozměrný dotykový displej. | Foto: Renault

Malá, ale důležitá vylepšení
Nové Clio se vizuálně sladilo s ostatními modely, ve zpětném zrcátku proto jeho příď nápadně připomíná větší Mégane. Nový Captur, který se začne prodávat příští rok, jako by mu z oka vypadl. U Renaultu si prý nechali vypracovat statistiku, ze které vyplynulo, že zákazníci si na autě cenili hlavně design, a tak se dramaticky neměnil. Tedy až na zmíněné světlomety.

Zvedla se však úroveň vnímané kvality v kabině. Všechno tu působí hodnotněji, ať už zpracování tlačítek, nebo design přístrojové desky. Technické moderní vymoženosti dorazily i do třídy malých aut, a tak už od druhé výbavy Zen se na střed přístrojové desky nastěhuje displej o velikosti 7 palců, za příplatek je pak k dispozici ještě větší devítipalcový. 

Navigace umí vyhledávat adresy pomocí aplikace Google Search, ale mapové podklady nadále dodává TomTom. Čas od času sice zaváhá, mapa je však jednoduchá a přehledná, což mají zákazníci Renaultu rádi.

Renault se rovněž chlubí, že Clio má největší displeje v přístrojovém štítu ve své kategorii, základní má 7 palců, avšak koncem roku má dorazit větší, desetipalcový, který navíc bude umět projektovat navigaci přímo před řidičovy oči. Tento "virtuální kokpit" už se představil před pár lety u modelů prémiových značek (BMW, Audi), nyní se rozšiřuje i v nižších automobilových třídách, z konkurentů Clia ho má například Volkswagen Polo nebo prémiové Audi A1.

Nové Clio využívá platformu CMF-B vyvinutou ve spolupráci aliance Renault-Nissan-Mitsubishi. Nejenže ji najdeme napříč mnoha modely těchto značek (a bude ji mít i Dacia Sandero), umožňuje i zástavbu hybridní technologie.

Podrobnosti o technice hybridu české zastoupení Renaultu sice nezveřejnilo, ale víme, že bude využívat atmosférickou šestnáctistovku spolu s 1,2kWh baterií umístěnou nad zadní nápravou. Hybridní Clio by se mělo ukázat v roce 2020 a do roku 2022 chce Renault nabízet až 12 elektrifikovaných modelů.

Jestli se fanoušci dočkají modelu R.S, zatím automobilka nechce komentovat, pouze uvádí na trh variantu R.S. Line, která však nepřidává na výkonech, pouze vylepšuje sportovní styl vozu pomocí typických ingrediencí: chromovaných prvků, tmavých skel, výrazných 17" kol, nárazníků i mřížky chladiče. Sportovní jsou rovněž sedadla, mají mimochodem slušné boční vedení. Tato varianta je k dispozici pro motory 1.0 TCe / 74 kW a 1.3 TCE / 96 kW s automatickou převodovkou.

Renault se rozhodl neukončovat výrobu čtvrté generace Clia, ale prodávat oba modely současně. "Prodeje modelu totiž neklesaly, přestože s každým rokem vůz stárne, a takový průběh je obvyklý. Clio se stále prodává velmi dobře, i proto se Renault rozhodl nabízet obě generace," dodává Zdeněk Grund, ředitel českého zastoupení značky.

Důvodem je i to, že nové Clio se nenabízí ve verzi kombi, u Renaultu pojmenované Grandtour. Přitom státy východní Evropy mají o takové vozy zájem. "Vloni se v Česku prodalo 15 % modelů Clio ve variantě Grandtour, obdobné výsledky vykazuje i Polsko nebo Slovensko," dodává Zdeněk Grund.

Společně s Fabií Combi je tak Clio jedním z posledních modelů v této automobilové kategorii.

 

Právě se děje

Další zprávy