Otestovali jsme sportovní Hyundai i30 N. Tak povedené a zábavné auto Korejci nikdy dřív nepostavili

Sportovní hatchback se vyrábí v Nošovicích. Vzniknou i další modely z divize N, vedle fastbacku i30 bude i sportovní Kona.
Model i30 N ve verzi hatchback je prvním počinem před časem založené sportovní divize N automobilky Hyundai. Toto sportovní oddělení vede Albert Biermann, někdejší šéf divize M značky BMW. Rozhovor s ním Aktuálně.cz vedlo před nedávnem v Koreji a článek vyjde v nejbližších dnech.
Mezitím jsme měli možnost otestovat Biermannovo první dílo pod křídly Hyundai. Model i30 N se nabízí ve dvou variantách, slabší nabízí 250 koní, silnější má o 25 k více, o palec větší pneumatiky Pirelli namísto Michelinek a také samosvorný diferenciál.
Do redakce se dostal silnější model i30 N Performance, startující na ceně necelých 740 tisíc korun, tedy o 40 000 Kč víc než slabší varianta. Podle Biermanna chce i30 N konkurovat především Volkswagenu Golf GTI.
Hyundai i30 N není jen silnější verzí konvenční i30. Je to svébytný model. Má vynikající přeplňovaný dvoulitrový motor, mnohem tužší karoserii se zesilujícími rámy, tužší odpružení, silnější brzdy, upravený podvozek. A sportovní sedadla.
Foto: Eva Srpová
Eva Srpová Eva Srpová
23. 2. 2018 6:51
Hyundai dokazuje, že umí postavit i velmi schopné a zábavné sportovní auto. Prvním vozem řadícím se do rodiny divize N je hatchback i30. Otestovali jsme silnější ze dvou nabízených variant s výkonem 275 koní.
 

Právě se děje

před 39 minutami

Rozpočet Ředitelství silnic a dálnic se zvýší o šest miliard

Letošní rozpočet Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) vzrostl z původních 38 na 55 miliard korun. Příští rok se zvýší o dalších asi šest miliard. Na tiskové konferenci spojené s ukončením modernizace šestikilometrového úseku dálnice D1 u Velkého Meziříčí to v sobotu novinářům řekl premiér Andrej Babiš (ANO). Podle generálního ředitele ŘSD Radka Mátla by bez navýšení rozpočtu nebylo možné dokončit všechny plánované práce.

Další zprávy