Toto je 25 nejprodávanějších aut Evropy. Nechybí dvě škody, hyundai se do výběru nedostalo

Suverénním lídrem evropského trhu je už několik generací Volkswagen Golf.
25. Audi A3 (84 171 registrací) - Zástupce automobilky z Ingolstadtu v nižší střední třídě pronikl do TOP25, přestože jeho prodeje meziročně poklesly o 7 procent.
24. Ford Kuga (86 794) - První a zdaleka ne poslední SUV v tomto žebříčku. Na rozdíl od Audi se prodeje Kugy meziročně zvýšily o 11 procent, což koresponduje s nárůstem prodejů vozidel SUV o 24 procent.
23. Peugeot 308 (89 025) - Další reprezentant tradičního segmentu zaznamenal meziročně pokles prodejů o 4 procenta, ale v evropské TOP25 se stále drží.
22. Opel Astra (89 938) - Ještě větší ztráty si připsal zástupce Opelu v nižší střední třídě: meziročně o celých 33 procent. Podobně se nedařilo ani modelům Mokka, Corsa a Meriva. Německá automobilka po vstupu do koncernu PSA neprožívá nejlepší rok.
Foto: Volkswagen
Jiří Kaloč
20. 8. 2018 14:56
Evropský trh s novými automobily trhá rekordy, první letošní půlrok je z hlediska prodejů vůbec nejúspěšnějším v tomto století. Podle statistik společnosti JATO bylo od ledna do konce července zaregistrováno celkem 8,66 milionu nových automobilů, což představuje meziroční nárůst o 2,7 procenta. Ve 20 z 27 sledovaných evropských trhů přitom prodeje rostly. Podívejte se na nejlepší evropskou "pětadvacítku" podle jednotlivých modelů.
 

Právě se děje

před 8 minutami

Pokud bude před volbami pandemický či nouzový stav, lidé v karanténě budou moci hlasovat do přenosných schránek či z auta. Návrh schválila vláda

před 50 minutami

Potíže v kontejnerové dopravě mohou trvat až do Vánoc, varují experti

Problémy v globální kontejnerové dopravě zřejmě jen tak nezmizí, naopak je pravděpodobné, že se udrží minimálně do konce roku. To znamená, že v rušné předvánoční sezoně se mohou objevovat i prodlevy v zásobování. Tvrdí to experti z odvětví, na které se odvolává BBC. Výskyt nákazy novým koronavirem v jihočínské provincii Kuang-tung, která je klíčová pro mezinárodní obchod, způsobil akutní problémy v místních přístavech. Nakládka i vykládka zboží se tak zpožďuje. Znamená to, že potíže v globálních dodavatelských řetězcích, které začaly být citelnější loni po vypuknutí pandemie, se ještě zhoršily. A než se následný dominový efekt vyřeší, to zřejmě potrvá měsíce.

Zdroj: ČTK
Další zprávy