Při prvním pohledu na nové, v pořadí už páté Combo je jasná jedna zásadní změna oproti předchozím generacím. Designéři vsadili na podobný styl, kterým se prezentují dva bratři z koncernu PSA, jehož je Opel součástí: Citroën Berlingo a Peugeot Rifter. Dříve totiž Combo sdílelo techniku s Fiatem Dobló.
Vůz působí velmi prostorně. Combo se bude prodávat ve dvou verzích, kratší (na délku 4,4 metru) a delší (4,75 metru). V obou typech je prostoru habaděj. Pomáhá tomu samozřejmě i vysoký strop, takže se do něj pohodlně usadí i dlouháni. Vše doplňují pohodlné vyhřívané sedačky, navíc podporované také vyhřívaným volantem.
Německá automobilka se chlubí tím, že Combo nabízí spoustu prostoru na drobnosti, podle Opelu je v kabině 28 úložných prostor různých velikostí. Snažili jsme se všech 28 skrýší najít, to se nám ale nepovedlo. I tak nás přepadl pocit, že v novém Combu bude lehké něco ztratit.
Do nového modelu řady Combo vkládají v Opelu velké naděje. Nejenom že kompletně překopali vzhled auta, nainstalovali do něj téměř dvě desítky technologických vychytávek, které mají řidiči zpříjemnit jízdu.
I osobní dodávky tak v současnosti disponují bohatou bezpečnostní výbavou. Nechybí adaptivní tempomat, systém automatické detekce chodců nebo parkovací asistent. Právě ten doznal velkých změn - zadní kamera totiž snímá dění v úhlu 180 stupňů, proto není třeba prakticky vůbec kontrolovat při couvání zrcátka.
Novinkou je i systém "Flank Guard", který hlídá překážky na stranách. Flank Guard se dá uplatnit na parkovištích, kde manipulace s robustním Combem nemusí být jednoduchá.
Combo má ve výbavě i systém varující před čelní srážkou a také udržuje vůz jízdních pruzích. Pokud ale jezdíte maximálně pozorně, funkce vás může začít po čase iritovat, protože toleruje jen velmi minimální odchylku od středu jízdního pruhu, a do řízení tak neustále zasahuje.
V momentě, kdy do nového Opelu poprvé usednete, připadáte si jako v klasické dodávce. Sedí se vysoko a řidič má přehled o veškerém dění. I jízda s Combem napovídá, že avizované spojení užitkového a osobního auta se povedlo. Během prvního oťukávání se Combo chovalo uživatelsky velmi příjemně a snadno se řídí.
Jedinou výraznou nevýhodou tak zůstává multifunkční navigace. Ta v Combu tvoří základ palubní desky. Nelze ji přehlédnout, jen samotná obrazovka měří v průměru přes dvacet centimetrů. Její fungování však za jinak precizně jedoucím autem mírně pokulhává.
Pokud využíváte navigaci pouze na určení směru jízdy, budete spokojeni. Problémy se objeví až v momentě, kdy připojíte mobilní telefon a začnete kupříkladu pouštět muziku. Po připojení mobilu navigace zmizí a jen na vás je, abyste se k ní zpět proklikali.
Opel nabízí Combo s motorizacemi, které už známe z Citroënu Berlingo. Můžete si vybrat mezi benzinovou dvanáctistovkou a dieselovou patnáctistovkou v několika výkonových variantách, které se pojí s pětistupňovou nebo šestistupňovou manuální převodovkou. K dispozici je ale také úplně nový osmistupňový automat dodávaný japonským výrobcem Aisin.
Všechny námi testované typy na nás zanechaly pozitivní dojem, pokud bychom si ale měli vybrat, zvolíme vrcholný diesel s automatem.
Combo se představí ve dvou verzích - Combo Life a Combo Van. Zatímco Combo Life je koncipováno jako osobní verze, verze Van se zaměří na ty, kteří potřebují užitkový vůz. Ve vozidle zůstanou pouze přední sedačky a do zadní části auta se údajně vejdou dvě euro palety. Premiéru bude mít Cargo Van na autosalonu v Hannoveru v září letošního roku.
Ceny nového Opelu Combo pro český trh ještě nebyly oznámeny. Můžeme ale vycházet z ceníku Citroënu Berlingo. Nejslabší model 1.2 PureTech/81 kW startuje na částce 379 900 Kč a sesterský Peugeot Rifter na ceně 410 000 Kč, německá varianta by tedy neměla být výrazně dražší.
Přehled malých a kompaktních MPV a osobních verzí dodávek najdete tady a porovnání základní varianty Peugeotu Rifter s Citroënem Berlingo je po rozkliknutí k dispozici tady.