Jan Matoušek
17. 6. 2019 6:02
Zatímco prodeje nových aut v Česku klesají, popularita ojetin, alespoň podle prodejců, stoupá. Spolu s oblibou ojetých vozů ale stoupají nároky na jejich výbavu. Například auto bez klimatizace, před deseti lety ještě zcela běžný úkaz, je dnes prakticky neprodejné. Zájemci o starší vůz vedle klimatizace vyžadují i další prvky. Čím je tedy dobré auto vybavit, aby mělo při dalším prodeji vyšší cenu? A jaká je situace na českém trhu s ojetými vozy? Podívejte se do galerie.
Dováží se škodovky
I mezi dováženými ojetinami, jejichž průměrné stáří je 10,2 roku, je na prvním místě mladoboleslavská automobilka. Na druhém místě je ve statistikách Svazu dovozců automobilů Volkswagen, třetí skončil Ford. Konkrétní modely nicméně žebříček neuvádí.
Nejprodávanější značky dovážených ojetin (leden - květen 2019)
|
Značka |
Prodané kusy |
Průměrné stáří |
1. |
Škoda |
15 327 |
9,9 roku |
2. |
Volkswagen |
15 118 |
10,1 roku |
3. |
Ford |
6967 |
8,9 roku |
4. |
BMW |
4257 |
11,6 roku |
5. |
Audi |
3529 |
10 roků |
6. |
Mercedes-Benz |
3209 |
10,4 roku |
7. |
Peugeot |
2719 |
10,7 roku |
8. |
Opel |
2301 |
10,7 roku |
9. |
Citroën |
2205 |
10,5 roku |
10. |
Renault |
2081 |
10,8 roku |