Foto: Vyhledali jsme s profesionálem z autobazaru patnáct problémových verzí oblíbených ojetin

Foto: Vyhledali jsme s profesionálem z autobazaru patnáct problémových verzí oblíbených ojetin
Kia cee´d první generace s motory 1.4 CVVT/73 a 80 kW – při nájezdu nad 70 tisíc km lze poměrně často narazit na hlučný (cvakavý) motor. Problém způsobuje špatný napínák rozvodového řetězu, který při neřešení problému zapříčiní přeskočení rozvodů. Pokud se s takto hlučným motorem setkáte, raději vyberte jiné auto, jinak si nechte stranou cca 16 tisíc na opravu.
Ford Focus II s naftovými motory 1.6 TDCi – při vyšších nájezdech dochází k potížím s mazáním turbodmychadla, které mohou často vést k jeho přidření či následné destrukci celého turbodmychadla. Pokud nebudete mít jistotu v původu a v pravidelných výměnách oleje, mějte v záloze cca 15 tisíc km. Platí to i pro vozy s motory 1.6 HDi (Peugeot, Citroën) a Volvo S40/V50 1.6 D.
Ford Mondeo předchozí generace (od roku 2008) – u tohoto oblíbeného modelu jeho majitelé dobře vědí, že po přibližně 150 000 km mohou začít klepání a vibrace. Častější je tento problém u turbodieselů, ale týkat se může i benzinových motorů. Příčinou je opotřebení dvouhmotového setrvačníku. Pokud nemáte informaci, že tato součást spojky nebyla dříve měněna, počítejte při nákupu minimálně s finanční rezervou okolo 20 tisíc korun.
Škoda Octavia II 1.8 TSI – také nejoblíbenější model autobazarů má své mouchy, toto pohonné ústrojí mezi ně patří. Ivo Zelený upozorňuje zejména na nadměrnou spotřebu oleje, která může u zanedbaných (neservisovaných) a přetěžovaných agregátů dosahovat více než litr na 1000 km. Důkazem může být omaštěná a špinavá koncovka výfuku. Pokud ho chcete, zaměřte se na nižší nájezdy s pravidelnou servisní historií. To samé platí i pro druhou generaci modelu Superb.
Foto: Radek Pecák
Jiří Kaloč
17. 3. 2017 6:27
Podle statistiky bylo na českých webech koncem ledna nabízeno okolo 77 tisíc ojetých automobilů. Autobazary sice praskají ve švech, ale najít mezi zástupy modelů nejrůznějších značek opravdu dobré auto lze přirovnat k hledání jehly v kupce sena. Povídali jsme si s výkupčím autobazaru AAA Auto Ivo Zeleným, na které motorizace je dobré dát si pozor, popřípadě jakých automobilů je nejlepší se zcela vyvarovat. „Některé modely představují menší riziko problémů a některé naopak skoro jistotu, že jejich užívání bude spojeno se spoustou starostí,“ řekl nám s nadsázkou na úvod Ivo Zelený. Podívejte se do galerie na patnáct problémových ojetin, které si čeští zákazníci rádi vybírají.
 

Právě se děje

Další zprávy