Proč utrácet za Octavii? Ojetá Kia Cee'd se moc nekazí a je levnější

Tomáš Starý
26. 10. 2018 6:02
Kia Cee'd nyní vstupuje na trh ve své třetí generaci, takže je to určitě dobrá příležitost podívat se na předchůdce, který se začal prodávat na jaře 2012 a dodnes se dá koupit jako velmi dobře vybavený a málo ojetý předváděcí model. Nás ale bude zajímat klasická ojetina, kterých je na trhu dost. Pětiletý Cee'd se dá s vyšším nájezdem koupit za zhruba 130 000 Kč, skromně vybavená auta s nájezdem do 100 000 km se pohybují okolo 180 000 Kč. Pojďme se podívat na jeho slabiny a přednosti.

Druhá generace Kii Cee'd se stále dá pořídit také v podobě skladových vozů. Podrobný přehled motorových variant a rozměrů verze kombi naleznete zde.

Foto: Radek Pecák

Z benzinových motorů bychom asi nechali být přeplňovaný litrový tříválec, i když katastrofické historky o něm ještě nekolují. U starších kusů s motorem 1.4 CVVT pozor na prasklé těsnění pod hlavou a rozpadlý katalyzátor, u všech benzinových motorů (hlavně pak u přímovstřikového 1.6 GDI) hrozí zakarbonování. Je to důsledek opožděných výměn oleje a špatného paliva. Tankujte kvalitní aditivovaný benzin, měňte olej po roce či 15 000 km a není se čeho bát. Vyhněte se ale přestavbě na LPG, je pak potřeba pravidelně seřizovat ventilové vůle a úspora na palivu je tím pádem pryč.

Z naftových motorů doporučujeme starší verze jednotek 1.4 CRDI a 1.6 CRDI homologovaných podle normy Euro 5 a bez systému stop/start. Mají využitelnější kratší převody a reálně nižší spotřebu. Mechanicky se však vždy jedná o velice solidní motory a jednotku 1.6 CRDi můžeme považovat za jeden z nejlepších malých dieselů na trhu. Pokud dostává kvalitní naftu s aditivy a každý rok nejpozději po 20 000 km nový olej, není se čeho bát.

 

Právě se děje

Další zprávy