Škoda Octavia už není nejoblíbenější auto v Česku. Emise výrazně hýbou prodeji

Jan Matoušek Jan Matoušek
18. 12. 2018 6:02
Český trh s novými automobily nadále padá. Přechod výrobců na emisní normu Euro 6.2 znamenal u některých výraznou redukci nabízených variant, což se podepsalo na celkových prodejních číslech. Existuje dokonce vysoká pravděpodobnost, že poprvé od roku 2014 se neprodá více aut než v roce minulém. Z pozice jedničky mezi modely navíc v listopadu spadla Škoda Octavia.

Celkový žebříček prodejů nových automobilů na českém trhu najdete zde.

Foto: Martin Přibyl

Pořadí značek - leden až listopad 2018

Jak už bylo řečeno, trh s novými auty za prvních jedenáct měsíců roku 2018 oproti loňsku spadl o necelá dvě procenta. Přestože je trend sestupný, a vidět je to třeba na většině značek koncernu Volkswagen, někteří výrobci zatím meziročně rostou. To je, pro někoho ve stínu listopadové negativity možná trochu překvapivě, i případ Škody, která si zatím polepšila o necelých 1,5 procenta prodaných automobilů. O signifikantních zhruba 26,5 procenta rostl Peugeot a jen o trochu menší nárůst hlásí sesterský Citroën. Na opačné straně barikády najdeme třeba BMW, Ford a Seat s pětinovým propadem prodejů. Nejlepší patnáctku i s posuny si prohlédněte na dalším slidu.

 

Právě se děje

Další zprávy