Obří SUV za cenu fabie? Ojetin je dost, ale servis může stát jmění. Víme, jak vybírat

Petr Šikl
27. 4. 2018 12:31
Nová velká SUV mají jedno společné – jeden milion korun na ně jednoduše nestačí. Bazarové exempláře s třetinovou cenovkou mohou být hodně lákavou volbou, přičemž za určitých podmínek budou ještě nějakou dobu dobře sloužit. Vybrali jsme čtyři různorodé modely, které se svou vizáží nezastaví před žádnou překážkou a zároveň dovedou posádce poskytnout velkorysou kabinu překypující prémiovou výbavou.

Hyundai ix55 (2006-2012)

Papírově nepříliš dynamický vznětový šestiválec 3.0 CRDi se s odstupem času ukazuje být velmi spolehlivý a odolný - při jeho návrhu konstruktéři přemýšleli a vyhnuli se problematickým řešením. Agregát se ukazuje v dobrém světle, majitele dokáže při rozumném kilometrovém proběhu potrápit nanejvýš výměna nefunkční žhavící svíčky.

Diesel vlastní konstrukce používá osvědčené vstřikování Bosch s tlakem 1600 barů a verze s výkonem 176 kW se v Česku obešly bez filtru pevných částic. Šestiválec je tichý a kultivovaný. Ve městě jezdí dokonce levněji než po dálnici. Dlouhodobě není problém jezdit za deset litrů na sto kilometrů. I zde ovšem platí, že šestiválec si časem vyžádá klasické dieselové investice (např. jeden piezovstřikovač vyjde hodně přes dvacet tisíc korun a originální turbodmychadlo přes osmdesát tisíc korun).

 

Právě se děje

Další zprávy