Obří SUV za cenu fabie? Ojetin je dost, ale servis může stát jmění. Víme, jak vybírat

Petr Šikl
27. 4. 2018 12:31
Nová velká SUV mají jedno společné – jeden milion korun na ně jednoduše nestačí. Bazarové exempláře s třetinovou cenovkou mohou být hodně lákavou volbou, přičemž za určitých podmínek budou ještě nějakou dobu dobře sloužit. Vybrali jsme čtyři různorodé modely, které se svou vizáží nezastaví před žádnou překážkou a zároveň dovedou posádce poskytnout velkorysou kabinu překypující prémiovou výbavou.

Hyundai ix55 (2006-2012)

Při nájezdu do čtvrt milionu kilometrů nehrozí nic zásadního, poté je nutné být obezřetný. Pozor si dejte na netěsnící samonivelizační tlumiče (nový přijde na dvacet tisíc korun) nebo na ložiska kol zadní nápravy (mění se společně s nábojem v ceně šesti tisíc korun). Přední nápravu mohou trápit opotřebené homokinetické klouby.

Šestistupňový automat Aisin TF80SC známý z velkých modelů Volvo řadí neznatelně a netrpí prodlevami. Automaticky připojovaný pohon zadní nápravy můžete v případě potřeby fixovat tlačítkem 4WD Lock. Kombinace dvaceticentimetrové světlé výšky a výborné torzní tuhosti dovoluje ix55 pohyb i mimo zpevněné komunikace.

 

Právě se děje

Další zprávy