Obří SUV za cenu fabie? Ojetin je dost, ale servis může stát jmění. Víme, jak vybírat

Petr Šikl
27. 4. 2018 12:31
Nová velká SUV mají jedno společné – jeden milion korun na ně jednoduše nestačí. Bazarové exempláře s třetinovou cenovkou mohou být hodně lákavou volbou, přičemž za určitých podmínek budou ještě nějakou dobu dobře sloužit. Vybrali jsme čtyři různorodé modely, které se svou vizáží nezastaví před žádnou překážkou a zároveň dovedou posádce poskytnout velkorysou kabinu překypující prémiovou výbavou.

Audi Q7 (2006-2015)

Složitému osmiválci 4.2 TDI se vyhněte obloukem. Z lidí tahá nestydatě peníze a je strojem na problémy. Řešením může být šestiválcová koncernová 3,6 FSI s osmiválcovou spotřebou nebo pořízení osmiválce 4.2 FSI. Tomu se problémy vyhýbají, nutné je ale počítat s pravidelným odběrem patnácti litrů naturalu.

Q7 je jízdně nezáživná, neobratná, celkově nemotorná a do zatáček se jí moc nechce. V každém okamžiku bojuje s přenosem hmotnosti a nejlépe si hoví v přímém směru.

Pětimetrové SUV pár let sloužilo vždy bez větších potíží, ale s přibývajícími roky a kilometry přibývají drahé problémy. Řada majitelů svou Q7 raději prodala, než aby řešila nákladný servis a udržovala lesk majestátně působícího modelu.

 

Právě se děje

Další zprávy