Když vedou Japonci a Dacia. Firmy jsou ve výběru aut konzervativnější než soukromníci

Jan Matoušek Jan Matoušek
29. 1. 2019 6:02
Téměř tři čtvrtiny všech nových aut byly za loňský rok prodány firemním zákazníkům. Vyplývá to ze statistiky Svazu dovozců automobilů. Proto lze mezi celkově nejprodávanějšími značkami najít především výrobce, jejichž modely kupují právě firmy. Například Škoda tak loni prodala téměř 84 procent svých automobilů, Ford přes 85 procent vozů a Volkswagen dokonce 87 procent aut. My jsme se ale na žebříček podívali z druhé strany - stále totiž existují značky, které skoro 70 procent aut dodávají privátním zákazníkům. Mezi celkově nejprodávanějšími výrobci je ale většinou nenajdete.

Na nejprodávanější auta v Česku se podívejte zde.

Foto: Mitsubishi

3. Mitsubishi

Na stupních vítězů se oproti roku 2017 nic nezměnilo, jen Mitsubishi a Honda si prohodily pozice. Tři diamanty totiž soukromníkům dodaly 58,44 procenta z celkových prodejů, což znamená 1312 aut z 2245. Zatímco celkově si značka o čtyři vozy polepšila, v sektoru privátních zákazníků naopak prodala o 74 vozů méně.

 

Právě se děje

Další zprávy