S tachometry v autech se podvádí dál. Pět tipů, jak poznáte cinklou ojetinu

Martin Přibyl Martin Přibyl
9. 11. 2018 6:02
Pokud jste mohli ještě před pár měsíci mávnout nad pořízením stočené ojetiny rukou, od 1. října už se to nevyplatí. Nový předpis ministerstva dopravy totiž v podstatě znemožňuje provoz aut, u nichž k podvodné manipulaci s tachometrem prokazatelně došlo. Pokud při technické kontrole odhalí, že ukazatel počtu najetých kilometrů zobrazuje menší počet než při té minulé, odeberou autu způsobilost k provozu na pozemních komunikacích a vás pošlou na vlak. Ani nový zákon ale není všemocný a stočená auta z trhu nezmizí. Jaká jsou rizika a na co si dát pozor?
Foto: Radek Pecák

5. Přizvěte odborníka

Byť s využitím on-line nástrojů zvládnete hodně, podle projevu ojeté auto samozřejmě nejlépe pozná odborník. V případě, že si něčím nejste jistí, zkuste tedy oslovit třeba známého mechanika. Pokud žádného nemáte, existují i firmy, které se kontrolou ojetin zabývají za úplatu. Taková prohlídka obvykle stojí od čtyř do 12 tisíc korun (cena se odvíjí i od ceny vozu), trvá přitom asi dvě hodiny.

Je stoprocentní? "Některé věci, jako je třeba opotřebení spojky nebo bubnových brzd, bychom dokázali přesně popsat jen v případě, že bychom auto rozebrali, což není možné," popisuje omezení Zich.

"Naším výstupem je velmi podrobný popis aktuálního technického stavu ojetého vozu se všemi podstatnými informacemi o aktuálních nebo výhledových opravách a vhodné údržbě kontrolovaného vozu." Dokážou ale ručit za stav tachometru? "Pokud je podle nás reálný a dobře doložený, tak za tuto informaci zákazníkovi pochopitelně ručíme," říká Zich.

 

Právě se děje

Další zprávy