S tachometry v autech se podvádí dál. Pět tipů, jak poznáte cinklou ojetinu

Martin Přibyl Martin Přibyl
9. 11. 2018 6:02
Pokud jste mohli ještě před pár měsíci mávnout nad pořízením stočené ojetiny rukou, od 1. října už se to nevyplatí. Nový předpis ministerstva dopravy totiž v podstatě znemožňuje provoz aut, u nichž k podvodné manipulaci s tachometrem prokazatelně došlo. Pokud při technické kontrole odhalí, že ukazatel počtu najetých kilometrů zobrazuje menší počet než při té minulé, odeberou autu způsobilost k provozu na pozemních komunikacích a vás pošlou na vlak. Ani nový zákon ale není všemocný a stočená auta z trhu nezmizí. Jaká jsou rizika a na co si dát pozor?
Foto: Radek Pecák

3. Na kontrolu stavu auta nespoléhejte

"Při svých prohlídkách se zaměřuji na to, jak vypadá sedačka řidiče, loketní opěrka, volant, řadicí páka, pedály atd.," říká Roman Červ, který se stejně jako Aleš Zich profesionálně zabývá kontrolou ojetých vozidel. Dodává však, že tyto věci jsou snadno vyměnitelné. Doporučuje tedy také kontrolu podvozkových součástí. Důležitý je pak i jízdní projev. "Jiný je u auta, které má najeto 100 tisíc nebo 200 tisíc kilometrů," doplňuje svého kolegu Aleš Zich.

 

Právě se děje

Další zprávy