S tachometry v autech se podvádí dál. Pět tipů, jak poznáte cinklou ojetinu

Martin Přibyl Martin Přibyl
9. 11. 2018 6:02
Pokud jste mohli ještě před pár měsíci mávnout nad pořízením stočené ojetiny rukou, od 1. října už se to nevyplatí. Nový předpis ministerstva dopravy totiž v podstatě znemožňuje provoz aut, u nichž k podvodné manipulaci s tachometrem prokazatelně došlo. Pokud při technické kontrole odhalí, že ukazatel počtu najetých kilometrů zobrazuje menší počet než při té minulé, odeberou autu způsobilost k provozu na pozemních komunikacích a vás pošlou na vlak. Ani nový zákon ale není všemocný a stočená auta z trhu nezmizí. Jaká jsou rizika a na co si dát pozor?
Foto: Radek Pecák

1. Chtějte veškeré dokumenty

Pokud je k autu řádně vedená servisní kniha a výrobce se nezdráhá v inzerátu uvést výrobní číslo VIN, je to rozhodně dobrý signál. "Zejména u vozů z dovozu ale servisní kniha může být zfalšovaná," upozorňuje Aleš Zich. Jestli tomu tak není, ověříte třeba tak, že pár vybraným servisům zavoláte, případně zkusíte u českého autorizovaného dealera, jestli by vám pomocí VIN kódu servisní historii neprověřil. Řada automobilek má dnes již systémy, kam se návštěvy servisu zanášejí, propojené v rámci Evropy. Lze také využít on-line systémy kontroly tachometru, jimž se budeme věnovat dále.

"Jednoznačnou výhodou je, když jsou k dovezenému autu doloženy i výpisy z jednotlivých technických prohlídek," přidává tip Zich.

 

Právě se děje

Další zprávy