Nový Ford Fiesta připomíná skvělými jízdními vlastnostmi větší Focus. Však je také dražší než on

Ondřej Běhal
21. 7. 2017 7:30
Zkoušeli jsme jako jedna z prvních redakcí v Česku nový Ford Fiesta. Osmá generace malého hatchbacku velikosti Fabia skvěle drží v zatáčkách, aniž by to bylo na úkor komfortu. Řidič má pocit, jako by seděl za volantem většího modelu Focus. Šance osmé generace Fiesty na českém trhu ale zatím brzdí vysoké ceny, které překonávají nejen konkurenty, ale i právě zmiňovaný Focus. Pětidveřová verze se prodává od 321 990 korun.
Ford Fiesta osmé generace ve výbavové linii ST-Line. Přesně takový jsme testovali.
Ford Fiesta osmé generace ve výbavové linii ST-Line. Přesně takový jsme testovali. | Foto: Ford

Okolí španělského Valladolidu připomíná svět po jaderné válce. Vesnice nacházející se ve vyprahlé polopoušti daleko od sebe vypadají, jako by v nich nebylo živáčka, na kvalitních hladkých silnicích potkáme tak jedno auto za pět minut. Skoro prázdná je i dálnice. V takovém prostředí jsme mohli osmou generaci Fordu Fiesta pořádně prověřit.

Tamní krajina sice není příliš členitá, několik silnic s táhlými i hodně zakroucenými zatáčkami jsme ale objevili. A na nich zjistili, že se podvozek nové Fiesty mezigeneračně dost zásadně změnil. Zatímco minulá generace konkurenta Škody Fabie vyznávala komfort, ale v zatáčkách se stabilizační systém dost pral s nedotáčivostí a náklony, novinka se v točivých pasážích přímo vyžívá. Respektive její řidič.

Dvojnásob to platilo o první testované verzi ve sportovně laděné výbavě ST-Line s přitvrzeným a asfaltu o centimetr přiblíženým podvozkem, a nejsilnějším benzinovým motorem 1.0 EcoBoost/103 kW. Jde sice pořád jen o tříválec, ale s neuvěřitelnou chutí hnát se do otáček, nečekaně kultivovaným chodem a poblíž červeného pole otáčkoměru i nečekaně atraktivním sportovním zvukem.

Aby toho chvalozpěvu na nový motor ve Fiestě nebylo málo, příjemně nás překvapila i spotřeba. Po svižné jízdě ukázal palubní počítač konzumaci jen 5,3 l benzinu na 100 km (výrobce pro tento motor udává laboratorních 4,5 l), při vyloženě sportovní kombinované se zklidňováním ve vesnicích necelých sedm litrů. Přitom motor 1.0 EcoBoost býval pověstný tím, že když mu řidič šlapal na krk, pil opravdu hodně.

Ač má Fiesta klasickou jednoduchou vlečenou zadní nápravu (Focus víceprvkovou), neztrácela v zatáčkách nejrůznějších poloměrů stopu ani na terénních zlomech. Kola se k asfaltu doslova lepila. Nečekanou dospělost podvozek prokázal i při vysokých dálničních rychlostech. Z karoserie doslova sálá tuhost, která ale není vykoupena nepohodlím.

Testovaná verze ST-Line standardně obouvá sedmnáctipalcové pneumatiky rozměru 205/45 R17. Rozměr základní verze se však příliš neliší (195/55 R16). Ani test druhé verze s naftovým motorem a běžným podvozkem tak z hlediska jízdních vlastností neznamenal příliš žádný ústup ze slávy. I s těžším naftovým čtyřválcem pod kapotou nelze podvozek označit jinak než za špičkový.

Fiesta v druhém stupni výbavy Titanium.
Fiesta v druhém stupni výbavy Titanium. | Foto: Ford

První jízdy s novým Fordem Fiesta tak velmi připomínaly zážitky s o třídu větším modelem Focus. To je pro Fiestu samozřejmě velká pochvala, kterou ale bohužel v českých podmínkách upozaďují aktuální ceny novinky, která se už dá na našem trhu objednávat.

Nejlevnější verze s motorem 1.1/51 k, základní výbavou Trend a třemi dveřmi totiž stojí 304 990 korun, pětidveřové provedení 321 990 korun. Ford Focus 1.6/77 kW Trend se prodává za akční cenu 319 990 korun, a to nejen jako hatchback, ale bez přirážky dokonce i v provedení kombi.

Porovnání Fiesty s Focusem a Fabií

Osmou generaci Fordu Fiesta jsme porovnali s větším modelem Focus a největším konkurentem na českém trhu - Škodou Fabia. Podívejte se zde.

S takovou cenovou politikou zatím podle Aktuálně.cz nemá Fiesta přes své nesporné kvality šanci na českém trhu výrazněji prorazit. Importér už alespoň nasadil slevu 20 tisíc na vyšší stupně výbavy počínaje druhou úrovní Titanium (od 348 990 korun), to je však v měřítku malých hatchbacků cena stále neúměrně vysoká. Ford totiž spoléhá, že zájemci o levné malé auto sáhnou po modelu Ka+, a novou Fiestu si pořídí fajnšmekři. Těch ale mezi kupci malých aut pravděpodobně v Česku moc nebude.

Podrobnou recenzi osmé generace Fordu Fiesta včetně hodnocení interiéru a zavazadlového prostoru si můžete přečíst zde.

 

Právě se děje

Další zprávy