Auta, která Češi nechtějí. Těmto modelům se v prvním pololetí prodejně nedařilo

Jan Matoušek Jan Matoušek
9. 7. 2021 6:02
Český trh s novými auty se po loňské vlně pandemie onemocnění covid-19 a s tím souvisejícími omezeními postupně zvedá. Za první pololetí se letos prodalo 112 805 automobilů, o skoro 19 procent více než loni. Většina modelů si pak meziročně, logicky, polepšila. Přesto se našlo několik aut, která i přes růst trhu zažila výrazný propad prodejů. Na ta s největším úbytkem se podívejte do galerie.

V galerii najdete modely, jejichž registrace se za první pololetí roku 2021 meziročně propadly nejvíce. Jestliže v minulosti se do přehledu dostávala auta s propadem o 60 procent a více, loňské ztráty způsobené pandemií a letošní nárůst prodejů zapříčinil, že se v něm objevují modely, které si pohoršily o nejméně 36 procent. Stále platí, že aby se auto v přehledu objevilo, muselo se ho letos nebo loni prodat alespoň 100 kusů. Z žebříčku jsme rovněž vyřadili auta, která meziročně zmizela z nabídky dovozců a nedostala přímého nástupce (sehnat je ale občas bylo možné ještě ze skladových zásob jednotlivých dealerů), propad jejich prodejů je proto výrazný. Všechna data vycházejí ze statistik Svazu dovozců automobilů (SDA).

Foto: Fiat

Fiat 500: -49 %

Zatímco v Evropě patří Fiat 500 pořád k prodejním šlágrům, třebaže se poprvé představil v roce 2007, v Česku mu alespoň v posledních měsících pšenka moc nekvete. V prvním pololetí si malý Ital pohoršil o 49,31 procenta a ze 144 kusů spadl na 73. České statistiky přitom dohromady počítají jak novou elektrickou generaci, tak starší nově mildhybridní.

 

Právě se děje

Další zprávy