Vybíráme nejzajímavější Renault historie. Prohlédněte si dvanáct šílených i unikátních automobilů

Jan Matoušek Jan Matoušek
1. 5. 2018 9:06
Renault letos slaví 120. narozeniny. Automobilka je to nepochybně inovativní, vždyť například první auto, které získalo pět hvězdiček v nárazových testech Euro NCAP, na kapotě neslo logo diamantu. My jsme se z bohaté historie francouzského výrobce rozhodli podívat na když ne nejzajímavější, tak vysoce zajímavá (a někdy zapomenutá) vozidla. Vybírali jsme přitom jak ze sériových, tak i koncepčních modelů, kterým dominují ostré hatchbacky (nebo také hot hatche).
Foto: Výrobci

Renault Sport Spider

Bláznivější auto asi Renault ve své stodvacetileté historii do sériové výroby nepustil. První koncept se představil v roce 1995, první úvahy o vozidle ale pochází již z počátku 90. let. Sériová podoba přijela v roce 1996 a vyráběla se v továrně značky Alpine v Dieppe. První vozy neměly čelní sklo, jen větrný deflektor, plnohodnotné čelní sklo se začalo montovat na přání až rok po startu výroby. I to naznačovalo, jak moc extrémní Sport Spider byl. Pod kapotou se nacházel dvoulitrový čtyřválec o výkonu 110 kW, což není mnoho. V kombinaci s váhou 930 kg (mimo jiné hliníkové šasi a karoserie z kompozitních plastů) však auto zrychlovalo z 0 na 100 km/h za 6,9 sekundy a jezdilo až 215 km/h. Do roku 1999 vzniklo asi 1800 automobilů, existoval také značkový okruhový šampionát.

 

Právě se děje

Další zprávy