Ačkoliv trh zasáhla krize spojená s nedostatkem čipů a opatřeními souvisejícími se zpomalením šíření pandemie onemocnění covid-19, stále se v Česku prodalo meziročně více aut. Oproti roku 2020 jich loni bylo podle statistik Svazu dovozců automobilů o 1,92 procenta více, dohromady si tak našlo nového majitele 206 876 nových automobilů. Tradičně nejprodávanější značkou se stala Škoda s výrazným náskokem před Hyundai a Volkswagenem. Kompletní pořadí nabízí následující tabulka:
10 nejprodávanějších značek automobilů v Česku za rok 2021
Značka | Počet prodaných kusů | Změna oproti 2020 | |
1. | Škoda | 70 946 | -5,13 % |
2. | Hyundai | 20 200 | +26,01 % |
3. | Volkswagen | 16 813 | +0,27 % |
4. | Toyota | 10 334 | +3,1 % |
5. | Kia | 9787 | +17,46 % |
6. | Mercedes-Benz | 8226 | +17,13 % |
7. | Peugeot | 7652 | -9,63 % |
8. | Ford | 7038 | +3,42 % |
9. | Dacia | 6821 | -30,05 % |
10. | Seat | 6337 | +46,22 % |
Meziročně sice celý trh rostl, stále však jde o druhý nejhorší celkový výsledek od roku 2014, kdy se prodeje naposledy nedostaly přes 200 tisíc kusů za rok. Například v rekordním roce 2017 se prodalo přes 271 tisíc aut a ještě v roce 2019 jich bylo téměř čtvrt milionu.
Nejoblíbenější kategorií nových vozidel zůstávají SUV s tržním podílem přes 40 procent. 38 871 loni zaregistrovaných nových automobilů mělo pohon všech kol, přes 68 procent ze všech prodaných aut pak poháněl benzinový motor. Čistě elektrický pohon si pořídilo 2646 zákazníků, což je o 616 méně než v roce 2020.