Po dlouhé nadvládě kombíků se silnějším výkonem si čeští zákazníci ojetých automobilů podruhé za sebou zvolili za nejoblíbenější vůz menší a úspornější auto. Vozy s karoserií hatchback/liftback (dvouprostorové vozy s výklopnou zadní částí karoserie a svislou, nebo splývající zádí - např. VW Golf, nebo Škoda Octavia) si v roce 2016 pořídilo 34 procent zákazníků, kombi volili v 29 procentech případů. Vyplývá to z analýzy AAA Auto Index.
Vyhledávanějším palivem zůstává stejně jako v roce 2015 benzín s podílem 53 procent, naftou poháněné vozy preferuje 47 procent zákazníků. Stejně tak si oblibu suverénně drží manuální převodovka, která dominuje v 87 procentech případů. Nejvíce se prodávala auta stará šest až deset let. Vozy s náhonem na dvě kola upřednostňuje až 89 procent řidičů.
Pouze drobné změny zaznamenal žebříček nejprodávanějších značek. První místo si suverénně drží tuzemská Škoda (28 procent). Mírně si polepšil druhý VW (10,1 procenta) i třetí Ford (9,6 procenta). Čtvrté místo obsadil Renault a předloni pátý Peugeot vystřídala značka Hyundai.
Oblibu značek koncernu Volkswagen potvrzují i nejvyhledávanější modely. S náskokem vedou Škoda Octavia a Škoda Fabia. Třetí místo patří VW Passat.