Známe nejčtenější články o autech v roce 2016: Nespolehlivé ojetiny, nejpomalejší auta, Škoda Kodiaq

Ondřej Běhal
26. 12. 2016 7:47
Sestavili jsme žebříček deseti nejčtenějších článků v rubrice Auto na Aktuálně.cz. Podívejte se do grafiky, jaká témata vás v roce 2016 na našich stránkách nejvíce zaujala.

Žebříček deseti nejoblíbenějších nových aut v Česku najdete zde.

Foto: Ondřej Běhal

8 věcí, které jsme odhalili při testování Škody Kodiaq

Velmi dobré jízdní vlastnosti, výborná prostornost a možnost posadit do interiéru až sedm dospělých, ale také horší výhled z auta směrem do předoboku - to byly věci, které jsme odhalili při prvním testování Škody Kodiaq na Mallorce. Odtamtud jsme vytvářeli online přenos a nejdůležitější poznatky z něj shrnuli v článku, který se stal 10. nejčtenějším v rubrice Auto na Aktuálně.cz v roce 2016. Celý si ho můžete přečíst zde.

Informace o Škoda Kodiaq čtenáře Aktuálně.cz vůbec eminentně zajímaly. Ještě se k ní v tomto žebříčku vrátíme.

 

Právě se děje

před 8 hodinami

Airbus reorganizuje výrobu, ve Francii závody spojí, v Německu naopak rozdělí

Evropský výrobce letadel Airbus ohlásil největší reorganizaci svých výrobních závodů ve Francii a Německu za více než deset let. Informovala o tom agentura Reuters, podle níž Airbus výrobu uskupí do tří celků. Ve Francii výrobu sloučí, v Německu rozdělí. O provozu ve Španělsku se vede debata.

Ve Francii výrobce letadel spojí výrobu aerostruktur do jednoho subjektu. Závody v Saint-Nazaire a Nantes, kde se montují trupy letounů, se tak sloučí s divizí Stelia s globální působností.

V Německu Airbus rozdělí divizi Premium Aerotec. Část z ní sloučí se závody ve městech Stade a Hamburk, z části vznikne samostatná divize, která se bude zabývat výrobou detailních součástek v omezeném množství.

"Posuzujeme různé vlastnické struktury s cílem najít to nejlepší řešení," uvedl mluvčí společnosti ohledně naposledy zmíněné divize. Ta produkuje jak jednoduché součástky za pár dolarů, tak i ty složitě obráběné, co stojí desítky tisíc dolarů. Spadat by pod ní měla i část továrny v Augsburgu a rumunský závod v Brašově.

Šéf podniku Guillaume Faury před dvěma měsíci označil výrobu aerostruktur, do nichž se řadí i trupy letadel, za hlavní předmět podnikání Airbusu.

Zdroj: ČTK
Další zprávy