Škoda výrazně zlevnila končící Octavii s naftovým motorem. Jak obstojí proti rivalům?

Jan Matoušek Jan Matoušek
2. 3. 2020 6:02
Končící třetí Škoda Octavia Combi začíná v akční verzi 125 let pod půl milionem korun. Pod kapotou je přitom naftový motor, který je pro řadu značek i zákazníků u rodinného vozu stále velmi důležitý. Vypouští totiž méně emisí CO2 a spotřebuje méně paliva než benzin, lépe se tak vyrovnává s limity Evropské unie. Podívali jsme se proto, kolik stojí nejlevnější naftové verze konkurentů Octavie Combi.
Foto: Ford

Ford Focus Kombi 1.5 EcoBlue Trend - 510 900 Kč

Rozměry (d/š/v): 4668/1825/1494 mm
Rozvor: 2700 mm
Kufr: 635/1653 l
Výkon a točivý moment: 70 kW a 300 Nm
Převodovka: manuální šestistupňová
Spotřeba: 3,5 l / 100 km
Emise CO2: 93 g/km
Cena od: 510 900 Kč

Nejlevnější naftová verze Fordu Focus Kombi začíná na 510 900 korunách. Pod kapotou je přitom slabší motor než u Octavie, konkrétně má 70 kW. Na druhou stranu je také výrazně úspornější a především čistější. Na kilometr vypustí 93 g CO2, takže se dostane i pod stanovený průměrný evropský limit 95 g na ujetý kilometr. Zaujmou rovněž dlouhý rozvor náprav a objemný zavazadlový prostor.

Výbava Trend obsahuje mimo jiné asistent pro jízdu v pruzích, přednárazový systém i nouzové brzdění. Dále má také manuální klimatizaci, rádio se šesti reproduktory, elektricky ovládaná všechna okna či kožený multifunkční volant. Diodami svítí vpředu jen potkávací světla a 16palcová kola jsou ocelová s kryty. Celkově nabízí tedy Focus v základu horší výbavu a slabší motor než levnější Octavia. Je ale potřeba podotknout, že Focus je rokem výroby novější auto a u Octavie jde o momentální akční nabídku.

Tip: Mimochodem Ford nabízí v akci vybrané verze řady Focus, kam spadá i kombi s motorem 2.0 EcoBlue o výkonu 110 kW. To stojí ve výbavě Titanium od 573 900 korun, čili jen o 63 tisíc korun více než základní model. Auto má ale jednak silnější, i když méně úsporný, motor, jednak také lepší výbavu.

 

Právě se děje

Další zprávy