Nejlevnější auta do zásuvky. Dostupnějších elektromobilů přibývá, nejsou jen do města

Jan Matoušek Jan Matoušek
17. 2. 2022 6:02
Je to trochu paradox. Nabídka elektromobilů s cenou do milionu korun se postupně rozrůstá, poptávka po autech do zásuvky ale klesá. Stále sice ceny elektromobilů nejsou úplně na úrovni podobně velkých aut se spalovacím motorem, oproti situaci před pár lety, kdy i nejlevnější elektrický vůz přišel klidně na 1,5 milionu, je to však jiná písnička. Na nejlevnější elektromobily se podívejte do galerie.

V galerii jsou sériově vyráběné elektromobily, které se dají na českém trhu sehnat do milionu korun. Některé modely mají i dražší verze, ty ale v tomto přehledu zmíněné nejsou. Vždy se jedná o osobní automobily, vynechána jsou elektroauta, která je možné řídit od 15 let. Loni se pak v Česku prodalo 2646 nových elektromobilů, to je o 616 méně než v roce 2020. Lídrem trhu se stala Škoda Enyaq iV se 738 prodanými kusy. Pod tímto odkazem si také můžete přečíst, jak je to s dotacemi na nákup nabíječky pro elektromobil.

Fiat 500e - od 649 900 Kč

Výkon: 70 / 87 kW
Baterie: 23,8 / 42 kWh
Dojezd: 190 / 321 km
Rozvor / objem kufru: 2322 mm / 185-550 l
Prodeje 2021: 42 ks
Cena od: 649 900 Kč
Test: zde

Elektrická "pětistovka" v retrodesignu je dostupná hned ve třech karosářských variantách: jako třídveřový hatchback, polokabriolet nebo verze 3+1, která má na straně spolujezdce proti sobě se otevírající dveře. Všechny jsou stejně velké, přesto se charakterem i cenou dost odlišují. Hatchback i kabriolet se nabízejí s menší baterkou a nižším výkonem i větší baterkou a vyšším výkonem, provedení 3+1 má vždy 42 kWh a 87 kW. Různí se také dojezd, s menší kapacitou baterie je to na papíře 190 km, s větší až 321 km u hatchbacku (vyšší výbava dojezd trochu poníží). Kabriolet a verze 3+1 ujedou o něco méně, pořád ale alespoň kolem 300 km. Menší baterii je možné nabíjet nejvýše 50 kW, větší 85 kW.

Český dovozce nabízí auto ve čtyřech různých výbavách, přičemž nejlevnější hatchback přijde na 649 900 korun. Kabriolet začíná na 797 900 korunách a model 3+1 i vzhledem ke standardní větší baterii na 846 900 korunách. Plusem je, že bez příplatků se pod milion vejdou všechny dostupné verze Fiatu 500e, pořád je to ale výrazně více, než na kolik přijde mildhybridní původní Fiat 500, který i nadále zůstává v prodeji.

 

Právě se děje

Další zprávy