Nejlevnější auta do zásuvky. Dostupnějších elektromobilů přibývá, nejsou jen do města

Jan Matoušek Jan Matoušek
17. 2. 2022 6:02
Je to trochu paradox. Nabídka elektromobilů s cenou do milionu korun se postupně rozrůstá, poptávka po autech do zásuvky ale klesá. Stále sice ceny elektromobilů nejsou úplně na úrovni podobně velkých aut se spalovacím motorem, oproti situaci před pár lety, kdy i nejlevnější elektrický vůz přišel klidně na 1,5 milionu, je to však jiná písnička. Na nejlevnější elektromobily se podívejte do galerie.

V galerii jsou sériově vyráběné elektromobily, které se dají na českém trhu sehnat do milionu korun. Některé modely mají i dražší verze, ty ale v tomto přehledu zmíněné nejsou. Vždy se jedná o osobní automobily, vynechána jsou elektroauta, která je možné řídit od 15 let. Loni se pak v Česku prodalo 2646 nových elektromobilů, to je o 616 méně než v roce 2020. Lídrem trhu se stala Škoda Enyaq iV se 738 prodanými kusy. Pod tímto odkazem si také můžete přečíst, jak je to s dotacemi na nákup nabíječky pro elektromobil.

Foto: Hyundai

Hyundai Kona Electric - od 789 990 Kč

Výkon: 100 kW
Baterie: 39,2 kWh
Dojezd: 305 km
Rozvor / objem kufru: 2600 mm / 332-1114 l
Prodeje 2021: 206 ks
Cena od: 789 990 Kč

Hned dva elektromobily do milionu korun má v nabídce Hyundai. Ten levnější, Kona Electric, začíná na necelých 790 tisících korunách a na jedno nabití ujede papírově 305 km. Tato verze se nevyrábí v Nošovicích, tam vznikají jen modely s větší 64kWh baterií, výkonem 150 kW a dojezdem až 484 km. Jenže takový model přijde už na více než milion, nejlevněji konkrétně na 1 039 990 korun. Obě verze malého SUV patří v součtu mezi nejoblíbenější elektromobily českého trhu, více nových zákazníků loni našla jen Škoda Enyaq iV.

Foto: Hyundai

Hyundai Ioniq Electric - od 899 990 Kč

Výkon: 100 kW
Baterie: 38,3 kWh
Dojezd: 311 km
Rozvor / objem kufru: 2700 mm / 357-1417 l
Prodeje 2021: 20 ks
Cena od: 899 990 Kč

To Hyundai Ioniq Electric, starší sourozenec moderního SUV Ioniq 5, takový zájem zákazníků jako Kona Electric nevzbuzuje. Také se nabízí v jediné variantě, ta má stejně silný motor jako malé SUV, ale menší baterii. Přesto ujede na papíře o pár kilometrů více, za což může možná i lepší aerodynamika daná jiným tvarem karoserie. Ta je celkově větší než u Kony, Ioniq Electric je ale také o více než sto tisíc dražší. Oba z dostupnějších korejských elektromobilů lze nabíjet výkonem až 100 kW.

 

Právě se děje

Další zprávy