Konkurent číslo 1: Hyundai i10 - od 249 990 Kč
Jedním z hlavních rivalů Toyoty z Kolína bude nejmenší model korejského Hyundai. Model i10 se řadí mezi vůbec nejlevnější auta na trhu, a pokud se obejdete bez komfortní výbavy typu klimatizace nebo rádio, můžete v něm jezdit za čtvrt milionu korun.
Jak vyplývá z tabulky níže, velikostně jsou obě auta prakticky vyrovnaná, Hyundai nabízí o něco větší kufr v základním i rozšířeném uspořádání. Aygo X je pro změnu o něco širší, což může být dáno i celkově více robustním designem, kterým se chce značka přiblížit SUV. Ostatně největší kola pro i10 mají průměr 16 palců a nejmenší kola pro Aygo X mají průměr 17 palců.
Technické srovnání
|
Toyota Aygo X |
Hyundai i10 |
Rozměry (d/š/v) |
3700/1740/1510 mm |
3670/1680/1480 mm |
Rozvor náprav |
2430 mm |
2425 mm |
Objem kufru |
231/829 l |
252/1050 l |
Benzinové motory |
1.0 VVT-i (53 kW) |
1.0i (49 kW), 1.2i (62 kW), 1.0 T-GDI (73 kW) |
Cena od |
319 000 Kč |
249 990 Kč |
Výběrem motorů více nadchne korejský soupeř, který má k dispozici hned tři různé benzinové jednotky. Začíná se litrovým tříválcem, alternativou mu je čtyřválcová dvanáctistovka, a sportovněji laděná verze N Line dokonce může dostat přeplňovaný litrový tříválec. Hyundai také nabízí pro oba slabší motory samočinné řazení, byť jde jen o robotizovanou manuální převodovku, to Toyota přichází s plnohodnotným bezestupňovým automatem.
Jak je vidět i v tabulce výše, základní akční ceny obou aut se liší o necelých 70 tisíc korun. Je však nutné podoktnout, že Hyundai nemá v základu ani rádio, ani klimatizaci. Chce-li zájemce oba prvky, bude si muset koupit auto za nejméně 289 990 korun. Právě verzi Comfort s paketem Go porovnáváme se základní Toyotou v tabulce níže.
Porovnání výbavy
|
Toyota Aygo X 1.0 VVT-i Active |
Hyundai i10 1.0i Comfort Go |
Cena od |
319 000 Kč |
289 990 Kč |
Počet airbagů |
7 |
6 |
Nouzové brzdění |
S - chodci i cyklisté |
S |
Udržování jízdního pruhu |
S |
S |
Čtení dopravních značek |
S |
N |
Tempomat |
S - adaptivní |
S |
Klimatizace |
S - manuální |
S - manuální |
Rádio |
S - 2 reproduktory |
S - 2 reproduktory |
Dotyková obrazovka |
S - 7 palců |
N |
Bluetooth |
S |
S |
Multifunkční volant |
S |
S + kožený potah |
Dálkové centrální zamykání |
S |
S |
Elektrická okna |
S - vpředu |
S - vpředu |
Vyhřívaná zrcátka |
S + el. nastavitelná |
S + el. nastavitelná |
Kola |
17 palců, ocelová s kryty |
14 palců, ocelová s kryty |
Aygo X má za vyšší cenu o kousek lepší výbavu než Hyundai - nabízí dotykovou obrazovku, čtení dopravních značek, adaptivní tempomat nebo větší kola. Na druhou stranu Hyundai by měl dotykovou obrazovku ve vyšší výbavě Smart za akčních 319 990 korun spolu s další výbavou, adaptivní tempomat ale nenabízí vůbec, stejně jako čelní středový airbag. Čtení dopravních značek se nabízí až ve vyšší výbavě za příplatek. Co také Hyundai neumí nabídnout vůbec, to je plátěná stahovací střecha, naopak dvoubarevné lakování s odlišným odstínem střechy se od třetího stupně Smart dodává za 10 tisíc korun.
Korejský model má pak oproti Toyotě výhodu v nabídce sportovněji laděné verze včetně přeplňovaného litrového tříválce, zároveň také bude o něco levnější, a to i ve srovnatelné výbavě.