Nejlevnější auto z Česka. Toyota z Kolína stojí 319 tisíc, Aygo X sází na výbavu

Jan Matoušek Jan Matoušek
5. 1. 2022 6:02
Kolínská trojčata jsou minulostí. Přesto se ve středočeském městě budou ta nejmenší auta vyrábět i nadále. Ponesou už ale pouze logo Toyoty, která Aygo X vyvíjela sama. Ačkoliv nejmenší model japonské automobilky mezigeneračně docela výrazně podražil, jde s cenou od 319 tisíc o nejlevnější nové auto z Česka. Co všechno nabízí a komu konkuruje, rozebíráme v galerii.

Konkurent číslo 2: Suzuki Ignis - od 299 900 Kč

Jelikož se Aygo X prezentuje jako mini s prvky SUV, může být jeho konkurentem i Suzuki Ignis, často považované za nejmenší SUV na českém trhu. Ve skutečnosti jsou obě auta prakticky stejně velká s délkou 3,7 metru a rozvorem nataženým na 2430, respektive 2435 mm. Ignis má také větší zavazadelník a od prostřední výbavy také výhodu ve standardně posuvných zadních sedadlech, která umí zvětšit kufr bez nutnosti úplně se zbavovat místa pro cestující vzadu. Základní objem s posuvnými sedadly ale o kousek klesne.

Technické srovnání

Toyota Aygo X Suzuki Ignis
Rozměry (d/š/v) 3700/1740/1510 mm 3700/1690/1605 mm
Rozvor náprav 2430 mm 2435 mm
Objem kufru 231/829 l 267/1097 l; 227/1056 l (4×4)
Benzinové motory 1.0 VVT-i (53 kW) 1.2 Dualjet Hybrid (61 kW)
Cena od 319 000 Kč 299 900 Kč

Podobně jako Aygo X se Ignis nabízí s jedinou pohonnou jednotkou, mildhybridním zážehovým čtyřválcem o výkonu 61 kW. Manuální převodovka má pět stupňů, volitelně se ale nabízí Suzuki i s automatem CVT. Výhodou oproti Toyotě i většině dalších miniaut je možnost připlatit si za pohon všech kol, který se pojí výhradně s ručním řazením.

Takový Ignis přijde na nejméně akčních 386 900 korun, to základní model stojí díky 15tisícové slevě 299 900 korun. Je tedy o 19 100 korun levnější než vstupní verze Toyoty. Jak si proti sobě základní modely stojí, můžete porovnat v následující tabulce.

Porovnání výbavy

Toyota Aygo X 1.0 VVT-i Active Suzuki Ignis 1.2 Dualjet Hybrid Comfort
Cena od 319 000 Kč 299 900 Kč
Počet airbagů 7 6
Nouzové brzdění S - chodci i cyklisté N
Udržování jízdního pruhu S N
Čtení dopravních značek S N
Tempomat S - adaptivní N
Klimatizace S - manuální S - manuální
Rádio S - 2 reproduktory S - 4 reproduktory
Dotyková obrazovka S - 7 palců N
Bluetooth S S
Multifunkční volant S S
Dálkové centrální zamykání S S
Elektrická okna S - vpředu S - vpředu
Vyhřívaná zrcátka S + el. nastavitelná jen el. nastavitelná
Kola 17 palců, ocelová s kryty 15 palců, ocelová s kryty

Komfortní výbavou se Ignis až na chybějící dotykovou obrazovku a vyhřívaná zrcátka dokáže vyrovnat Aygu X, bezpečnostní výbavou ale základní verze nestačí. Stačí si však připlatit za verzi Premium (od 332 900 korun), která má nouzové brzdění a udržování jízdního pruhu ve standardu, stejně jako třeba vyhřívání předních sedadel nebo litá kola. Tempomat má ale až nejvyšší verze Elegance. Nad rámec toho, co nabízí Toyota, má Suzuki Ignis už u základního modelu mlhovky a diodová přední světla.

 

Právě se děje

Další zprávy