Ne všechno retro má dnes cenu. Auta prodávaná za socialismu, na kterých nevyděláte

Petr Korbel
24. 11. 2018 7:28
Ne všechny vozy, které se daly před čtyřiceti lety pořídit v Mototechně, s časem získaly na investičním potenciálu. Jejich současná tržní cena je u některých dokonce nižší, než byla původně.

V prvním díle o zhodnocení aut prodávaných v Mototechně v 70. letech jsme se věnovali vozům, které mají investiční potenciál. Nejlépe se za uplynulých čtyřicet let zhodnotil sportovní automobil tuzemské stále existující značky Škoda 110 R.

Tentokrát se zaměřujeme na auta, ze kterých se investiční objekt nestal a buď vykazují jen mírný nárůst hodnoty, anebo dokonce propad. Největší zaznamenal kdysi masově vyráběný vůz britské značky, na kterou zdejší veřejnost dávno zapomněla.

Srovnání cen některých automobilů z Mototechny s očekávanými současnými tržními cenami předpokládá výborný technický stav. Dnešní předpokládané hodnoty uvedl Petr Vaněček, provozní ředitel autocenter AAA Auto.

Foto: Archiv značky Fiat

Fiat 131 Mirafiori

Dobrá pověst ovšem tomuto typu po zásluze zůstala. Prodávající, kteří čtyřicet let staré vozy Fiat 131 Mirafiori nabízejí v inzerátech, mají představu, že by za ně mohli dostat 138 až 250 tisíc korun. Podle představitele AAA Auto je na českém trhu reálnou částkou 120 tisíc. V každém případě se však na modelu Fiat 131 dalo vydělat.

 

Právě se děje

Další zprávy