Jan Matoušek
9. 4. 2018 13:27
Naftovým motorům nejspíše začíná zvonit hrana. Stále více automobilek je vyřazuje z nabídky konkrétního modelu, či dokonce všech svých vozů. V prvním případě jde třeba o Škodu a řady Fabia a Rapid, ve druhém potom o Toyotu. Tam turbodiesely nahrazují hybridní ústrojí. I přes tento trend, pomalu klesající prodeje nebo kauzu Dieselgate se ale stále najde mnoho výrobců, kteří naftové motory nezatratili. My jsme se zaměřili na patnáct nejlevnějších aut s dieselovými agregáty na českém trhu. Podívejte se do grafiky.
Fiat Tipo Sedan
Sedanem nižší střední třídy je i Fiat Tipo s motorem 1.3 MultiJet o výkonu 70 kW se spotřebou 4,1 l/100 km (s Eco Paketem za 5500 korun klesne na 3,7 l/100 km). Ve výbavě Tipo stojí kompakt 324 900 korun a nabízí rádio se čtyřmi reproduktory, klimatizaci nebo šestici airbagů.