Škoda Yeti letos končí a v červenci bude nahrazena nástupcem, který nese název Karoq. Dosluhující model se oficiálně přestal vyrábět v továrně v Kvasinách v 19. kalendářním týdnu letošního roku, tedy v termínu od 8. do 14. května.
"Ještě se vyrábějí dealery i individuálně objednané vozy. To znamená, že skladové vozy budou nadále k dispozici, a to až do vyprodání zásob," říká Vítězslav Pelc, PR manažer značky Škoda Auto pro Českou republiku.
Tovární linka v Kvasinách v posledním červencovém týdnu oficiálně rozjede výrobu nového modelu - Škody Karoq. Jeho ceny zatím nebyly zveřejněny, první dojmy z testu vozu jsme publikovali zde.
Aktuálně je u českých dealerů asi 500 skladových Yeti, a to v různorodých výbavách i motorizacích. Nabídka začíná s benzinovým čtyřválcem 1.2 TSI/81 kW a vrcholí s motorem 2.0 TDI/110 kW s pohonem všech kol a automatickou převodovkou. Zajímavé je, že v celé Evropě je zhruba 2000 skladovek, v Česku je tedy celá čtvrtina.
Podle Vítězslava Pelce ze Škody Auto je zájem standardní jako v jiných případech s modely ve fázi výběhu. Že byl o model Yeti v poslední době u české klientely zájem poměrně značný, odhalují statistiky Svazu dovozců automobilů.
Zatímco v nejslabším měsíci letošního roku, jímž je únor, se prodalo přesně 400 aut, v květnu to bylo 758. To je mimochodem také zhruba o sto kusů modelu Yeti více než v květnu loňského roku. Na kompletní statistiky prodaných aut na českém trhu se podívejte tady.
Poptávku po Škodě Yeti ale pokrývá také škodovácká továrna v Rusku, a to konkrétně v Nižném Novgorodu. Pro český trh se jedná o model Yeti Trumf, tedy základní akční výbavu, s níž vůz startuje na částce 399 900 Kč. Kvóty pro ČR už jsou podle Vítězslava Pelce zcela vyčerpány.
Letos se v Nižném Novgorodu vyrobí asi 15 000 aut, které vedle domácího trhu míří také do Evropy, a to konkrétně do Německa, Španělska, Polska, Itálie, Belgie, Francie, Slovenska a Holandska. A samozřejmě do ČR. Výroba modelu Yeti v Rusku by měla být ukončena koncem srpna 2017.