Je to Škoda Karoq, ale na zádi má nápis Yeti. Tuhle raritu můžete potkat na českých silnicích

Eva Srpová Eva Srpová
15. 6. 2017 17:16
Pozorní řidiči mohou mít štěstí a na českých silnicích v okolí Mladé Boleslavi občas potkat Škodu Karoq, která má na víku kufru nápis svého předchůdce, modelu Yeti. Znamená to, že na některých světových trzích jméno Yeti přežije? Ne, jde jen o testovací prototyp a raritu, která brzy zmizí z provozu.
Škoda Karoq s nápisem Yeti na pravé straně víka kufru je ojedinělý úkaz na českých silnicích.
Škoda Karoq s nápisem Yeti na pravé straně víka kufru je ojedinělý úkaz na českých silnicích. | Foto: Eva Srpová

Při troše štěstí lze na českých silnicích, zejména v okolí Mladé Boleslavi, potkat Škodu Karoq, která se ale podle jména netváří jako Karoq. Na zádi má nápis Yeti poděděný po svém předchůdci.

Karoq je ale celosvětové jméno, pouze v Číně bude mít ještě přidanou hodnotu. "Model Karoq ponese na všech trzích značky jednotný název a označení. Pouze na trhu v Číně, tak jako je tomu i v případě ostatních modelů, ponese ještě čínský ekvivalent jména, viz např. Octavia - MingRui, Superb - HaoRuie," vysvětluje Vítězslav Pelc, PR manažer značky Škoda v České republice.

Testovací prototyp s pravostranným řízením a nápisem Yeti místo Karoq jsme potkali na dálnici směrem na Mladou Boleslav.
Testovací prototyp s pravostranným řízením a nápisem Yeti místo Karoq jsme potkali na dálnici směrem na Mladou Boleslav. | Foto: Eva Srpová

Proč tedy testovací mula automobilky může mít na zádi název Yeti? Podle vyjádření z automobilky jde o rané prototypy, které začaly jezdit v době, kdy byl nový název Karoq před veřejností tajen.

"Jde opravdu spíše o raritu, v technologickém oddělení byli nuceni na záď auta něco dát a skutečný název auta se ještě nesměl prozradit," dodává Vítězslav Pelc ze Škody Auto.

Testovací prototypy, navíc s nápisem Yeti, tak brzy ze silnic zmizí.

 

Právě se děje

před 10 minutami

Štybar skončil na Omloop Het Nieuwsblad po pádu v druhé stovce

Český cyklista Zdeněk Štybar měl v úvodní belgické jarní klasice Omloop Het Nieuwsblad pád a 76. ročník závodu dokončil se ztrátou ve druhé stovce. Vítězství v hromadném spurtu získal jeho kolega z týmu Deceuninck-Quick Step Davide Ballerini z Itálie.

Pětatřicetiletý Štybar dvousetkilometrový závod z Gentu do Ninove vyhrál v roce 2019 a dnes znovu útočil na přední umístění. Ještě 26 kilometrů před cílem byl v čelní skupině, kterou se pokoušel roztrhat nástupem jeho týmový kolega a mistr světa Julian Alaphilippe. Pak měl ale na rovném úseku silnice Štybar pád, po němž se jen těžce zvedal ze země. Na kolo nakonec nasedl a dojel na 125. pozici s odstupem čtyř a půl minuty.

Pro nejcennější výhru kariéry si dojel šestadvacetiletý cyklista elitního belgického klasikářského týmu Ballerini. Spurt rozhodl jednoznačným způsobem, za ním dojeli Brit Jake Stewart a Belgičan Sep Vanmarcke.

Cyklistický závod Omloop Het Nieuwsblad (WorldTour) - 200,5 km:

1. Ballerini (It./Deceuninck-Quick Step) 4:43:03, 2. Stewart (Brit./Groupama-FDJ), 3. Vanmarcke (Belg./Israel Start-Up Nation), 4. Haussler (Austr./Bahrajn Victorious), 5. Gilbert (Belg./Lotto Soudal), 6. Aranburu (Šp./Astana-Premier Tech) všichni stejný čas, …125. Štybar (ČR/Deceuninck-Quick Step) -4:26.

Zdroj: ČTK
Další zprávy