Ford Mustang jako konkurent Škody nebo Hyundai. Které elektrické SUV je levnější?

Jan Matoušek Jan Matoušek
15. 6. 2021 6:02
Ford zveřejnil český ceník Mustangu Mach-E. S legendárním muscle carem má společné jméno a několik designových detailů, jinak je to ale zcela jiné auto. A tak najednou i Mustangu můžou zatápět Škoda, Hyundai nebo VW. Všechny tyto značky totiž, podobně jako Ford, nabízejí rodinné elektrické SUV. Jak si Mustang vede proti Enyaqu iV a dalším, se dozvíte v galerii.

Všechna v předchozích slidech zmíněná SUV jsme porovnali ve variantě s pohonem zadních i všech kol. Nejprve se však podívejte, jak jsou velká. Enyaq má největší kufr, Ioniq 5 ale zase všechny překonává rozvorem náprav. Mustang minimálně v zavazadelníku platí za stylovější design, na rozdíl od koncernových modelů ale spolu s Hyundai a Kiou nabízí i malý přední kufr. A ještě jednou modely Škody a VW - jejich rozvor náprav totiž za konkurencí značně zaostává, byť to neznamená málo místa vzadu.

Porovnání velikosti

Ford Mustang Mach-E Hyundai Ioniq 5 Kia EV6 Škoda Enyaq iV Volkswagen ID.4
Délka 4713 mm 4635 mm 4680 mm 4649 mm 4584 mm
Šířka 1881 mm 1890 mm 1880 mm 1879 mm 1852 mm
Výška 1625 mm 1605 mm 1550 mm 1616 mm 1640 mm
Rozvor 2984 mm 3000 mm 2900 mm 2765 mm 2770 mm
Kufr 402/1420 l 527/1587 l 520/1300 l 585/1710 l 543/1575 l

Jako první nabízíme srovnání základních variant s pohonem zadních kol. Ve skoro všech případech se jedná o nejlevnější varianty, jen u VW ID.4 jsme místo po 109kW provedení (má i nižší točivý moment a horší zrychlení, dojede ale stejně daleko) sáhli po 125 kW tak, aby byl výkonově blíž soupeřům. U korejského modelu Kia EV6 automobilka doposud nezveřejnila všechna dynamická data, proto zůstávají kolonky zrychlení i nejvyšší rychlosti prázdné.

Srovnání techniky - zadokolky

Mustang Mach-E Ioniq 5 EV6 Enyaq iV 60 ID.4
Výkon 198 kW 125 kW 125 kW 132 kW 125 kW
Toč. moment 430 Nm 350 Nm 350 Nm 310 Nm 310 Nm
Baterie 68 kWh 58 kWh 58 kWh 58 kWh 52 kWh
Dojezd 440 km 384 km 400 km 412 km 345 km
Nabíjení až 115 kW až 350 kW až 350 kW až 130 kW až 100 kW
Zrychlení 6,9 s 8,5 s NA 8,7 s 9,0 s
Rychlost 180 km/h 185 km/h NA 160 km/h 160 km/h
Cena od 1 299 900 Kč 1 099 990 Kč 1 180 980 Kč 1 072 900 Kč 1 030 900 Kč

Ford Mustang Mach-E dynamicky těží z nejsilnějšího elektrického motoru, zároveň má také nejvyšší využitelnou kapacitu baterie, takže nepřekvapí také nejdelší dojezd. Rychlost nabíjení je u něj víceméně standardní jako u soupeřů, například u Enyaqu je však v základu jen 50 kW, za maximálních 130 kW je potřeba si připlatit. Naproti tomu Ioniq 5 i EV6 je, i díky standardnímu použití 800V elektrické sítě, možné i v nejlevnější verzi nabíjet až 350 kW.

Následuje srovnání čtyřkolek, kde je u čtyř z pěti aut v tabulce k dispozici jediná verze se dvěma elektromotory. Na výběr je jen u Mustangu, kde se volí velikost baterie a s ní i výkon. Vzhledem k soupeřům jsme zvolil větší akumulátor (s menším klesne dojezd na 400 km, výkon na 198 kW a cena na 1 499 900 korun).

Srovnání techniky - čtyřkolky

Mustang Mach-E AWD Ioniq 5 AWD EV6 AWD Enyaq iV 80x ID.4 GTX
Výkon 258 kW 225 kW 239 kW 195 kW 220 kW
Toč. moment 580 Nm 605 Nm 605 Nm 425 Nm 162 + 310 Nm
Baterie 88 kWh 73 kWh 77,4 kWh 77 kWh 77 kWh
Dojezd 540 km 460 km 490 km 495 km 482 km
Nabíjení až 150 kW až 350 kW až 350 kW až 130 kW až 125 kW
Zrychlení 5,8 s 5,2 s 5,2 s 6,9 s 6,2 s
Rychlost 180 km/h 185 km/h NA 160 km/h 180 km/h
Cena od 1 699 900 Kč 1 469 990 Kč 1 481 980 Kč 1 277 900 Kč 1 384 900 Kč

Mustang Mach-E si i v případě modelů s pohonem všech kol zachovává pozici toho s nejvyšším výkonem. Zrychlení z 0 na 100 km/h ale nabízí lepší Ioniq 5 i Kia EV6. Vozy koncernu VW jsou trochu pozadu, především dynamickými vlastnostmi. Naopak dojezdem blížícím se 500 km poráží Ioniq 5, Mustang s větší baterií ale stejně ujede ze všech nejvíc. Alespoň tedy na papíře.

 

Právě se děje

Další zprávy