Všechna v předchozích slidech zmíněná SUV jsme porovnali ve variantě s pohonem zadních i všech kol. Nejprve se však podívejte, jak jsou velká. Enyaq má největší kufr, Ioniq 5 ale zase všechny překonává rozvorem náprav. Mustang minimálně v zavazadelníku platí za stylovější design, na rozdíl od koncernových modelů ale spolu s Hyundai a Kiou nabízí i malý přední kufr. A ještě jednou modely Škody a VW - jejich rozvor náprav totiž za konkurencí značně zaostává, byť to neznamená málo místa vzadu.
Porovnání velikosti
|
Ford Mustang Mach-E |
Hyundai Ioniq 5 |
Kia EV6 |
Škoda Enyaq iV |
Volkswagen ID.4 |
Délka |
4713 mm |
4635 mm |
4680 mm |
4649 mm |
4584 mm |
Šířka |
1881 mm |
1890 mm |
1880 mm |
1879 mm |
1852 mm |
Výška |
1625 mm |
1605 mm |
1550 mm |
1616 mm |
1640 mm |
Rozvor |
2984 mm |
3000 mm |
2900 mm |
2765 mm |
2770 mm |
Kufr |
402/1420 l |
527/1587 l |
520/1300 l |
585/1710 l |
543/1575 l |
Jako první nabízíme srovnání základních variant s pohonem zadních kol. Ve skoro všech případech se jedná o nejlevnější varianty, jen u VW ID.4 jsme místo po 109kW provedení (má i nižší točivý moment a horší zrychlení, dojede ale stejně daleko) sáhli po 125 kW tak, aby byl výkonově blíž soupeřům. U korejského modelu Kia EV6 automobilka doposud nezveřejnila všechna dynamická data, proto zůstávají kolonky zrychlení i nejvyšší rychlosti prázdné.
Srovnání techniky - zadokolky
|
Mustang Mach-E |
Ioniq 5 |
EV6 |
Enyaq iV 60 |
ID.4 |
Výkon |
198 kW |
125 kW |
125 kW |
132 kW |
125 kW |
Toč. moment |
430 Nm |
350 Nm |
350 Nm |
310 Nm |
310 Nm |
Baterie |
68 kWh |
58 kWh |
58 kWh |
58 kWh |
52 kWh |
Dojezd |
440 km |
384 km |
400 km |
412 km |
345 km |
Nabíjení |
až 115 kW |
až 350 kW |
až 350 kW |
až 130 kW |
až 100 kW |
Zrychlení |
6,9 s |
8,5 s |
NA |
8,7 s |
9,0 s |
Rychlost |
180 km/h |
185 km/h |
NA |
160 km/h |
160 km/h |
Cena od |
1 299 900 Kč |
1 099 990 Kč |
1 180 980 Kč |
1 072 900 Kč |
1 030 900 Kč |
Ford Mustang Mach-E dynamicky těží z nejsilnějšího elektrického motoru, zároveň má také nejvyšší využitelnou kapacitu baterie, takže nepřekvapí také nejdelší dojezd. Rychlost nabíjení je u něj víceméně standardní jako u soupeřů, například u Enyaqu je však v základu jen 50 kW, za maximálních 130 kW je potřeba si připlatit. Naproti tomu Ioniq 5 i EV6 je, i díky standardnímu použití 800V elektrické sítě, možné i v nejlevnější verzi nabíjet až 350 kW.
Následuje srovnání čtyřkolek, kde je u čtyř z pěti aut v tabulce k dispozici jediná verze se dvěma elektromotory. Na výběr je jen u Mustangu, kde se volí velikost baterie a s ní i výkon. Vzhledem k soupeřům jsme zvolil větší akumulátor (s menším klesne dojezd na 400 km, výkon na 198 kW a cena na 1 499 900 korun).
Srovnání techniky - čtyřkolky
|
Mustang Mach-E AWD |
Ioniq 5 AWD |
EV6 AWD |
Enyaq iV 80x |
ID.4 GTX |
Výkon |
258 kW |
225 kW |
239 kW |
195 kW |
220 kW |
Toč. moment |
580 Nm |
605 Nm |
605 Nm |
425 Nm |
162 + 310 Nm |
Baterie |
88 kWh |
73 kWh |
77,4 kWh |
77 kWh |
77 kWh |
Dojezd |
540 km |
460 km |
490 km |
495 km |
482 km |
Nabíjení |
až 150 kW |
až 350 kW |
až 350 kW |
až 130 kW |
až 125 kW |
Zrychlení |
5,8 s |
5,2 s |
5,2 s |
6,9 s |
6,2 s |
Rychlost |
180 km/h |
185 km/h |
NA |
160 km/h |
180 km/h |
Cena od |
1 699 900 Kč |
1 469 990 Kč |
1 481 980 Kč |
1 277 900 Kč |
1 384 900 Kč |
Mustang Mach-E si i v případě modelů s pohonem všech kol zachovává pozici toho s nejvyšším výkonem. Zrychlení z 0 na 100 km/h ale nabízí lepší Ioniq 5 i Kia EV6. Vozy koncernu VW jsou trochu pozadu, především dynamickými vlastnostmi. Naopak dojezdem blížícím se 500 km poráží Ioniq 5, Mustang s větší baterií ale stejně ujede ze všech nejvíc. Alespoň tedy na papíře.