Jan Matoušek
5. 7. 2023 6:32
Dvě automobilové kategorie v posledních letech výrazně ztrácejí na popularitě. Velkoprostorové vozy postupně nahrazují SUV, případně osobní dodávky, miniauta většinou končí bez náhrady, protože se je i kvůli nižším maržím nevyplatí vyrábět. Zůstalo už jen pár posledních mohykánů, mezi nimi i výrazně omlazená Kia Picanto. Komu bude v Česku konkurovat?
Fiat Panda - od 329 900 Kč
Konkurentů Picanta, jak jsme již naznačili, není na českém trhu mnoho. Jedním z těch největších bude určitě Fiat Panda, jakkoliv i jeho někdejší sláva poslední dobou trochu opadá, navíc ještě se základní cenou na úrovni 330 tisíc korun, což je v teritoriu o třídu větších aut. Panda je ale stálice, drží se na trhu už od roku 2011, technický základ pamatuje ještě začátek milénia, ale do starého železa se přesto nechystá. Podle dřívějších zpráv vydrží snad až do roku 2026.
Za zmínku jistě stojí její rozvětvená nabídka motorů. Karoserie je samozřejmě výlučně pětidveřová - třídveřová auta jsou dnes snad ještě větší rarita než nový minivůz -, ale pod kapotou se mohou vystřídat hned tři motory. Základem je mildhybridní litrový tříválec s 51 kilowatty a manuální šestistupňovou převodovkou, alternativou mu budiž čtyřválec o stejném výkonu, ale spalující zkapalněný ropný plyn LPG.
Existuje ještě třetí verze s přeplňovaným dvouválcem o výkonu 63 kilowattů a spojená výhradně s pohonem všech kol. Ta sice objednat jde, k dispozici bude až později. Mimochodem, čtyřkolka přijde na nejméně 494 900 korun. Dohromady je Panda v Česku v nabídce ve čtyřech výbavách od již zmíněných 329 900 korun.