Třída, která pomalu vymírá. Auta do města jsou ohroženým druhem, tato ještě koupíte

Jan Matoušek Jan Matoušek
22. 11. 2021 6:02
Když Toyota začátkem listopadu představovala nové Aygo X, vyjádřili zástupci značky myšlenku, že je jejich miniauto do jisté míry unikátní. Přichází totiž do segmentu, který mnozí konkurenti v posledních letech vyklidili nebo přešli na mnohem dražší elektrický pohon. A jak se dozvíte v následujícím přehledu, kdysi početná kategorie dostupných aut do města i v Česku skutečně vymírá.
Foto: Volkswagen

Volkswagen up! - od 310 900 Kč

Z někdejší New Small Family koncernu VW zbyl na českém trhu už jen jediný model - Volkswagen up!. Ten také jako jediný nepřešel výhradně na plně elektrický pohon - kvóty na Škodu Citigo-e iV byly vyčerpány už loni, Seat Mii Electric se do Česka nikdy nedovážel. Městský Volkswagen je tak posledním mohykánem, navíc se nabízí s tří- i pětidveřovou karoserií. To je v segmentu nezvyklé. Zadní pár dveří stojí 13 100 korun v případě volby se sklopným sedadlem spolujezdce, respektive 13 800 korun při volbě sice nesklopného sedadla spolujezdce, ale s výškovým nastavováním předních sedaček.

Poměrně rozmanitá je i nabídka motorů. Litrový tříválec MPI s výkonem 48 kW totiž doplňuje jeho 50kW s pohonem na CNG a také přeplňovaný litrový tříválec TSI s výkonem 85 kW určený výhradně pro sportovní verzi GTI. Ten má jako jediný manuální šestikvalt, jinak se dodává výhradně pětistupňové ruční řazení. A kdo chce, má možnost získat ze skladových zásob ještě elektrický e-up! s dojezdem až 260 km. V klasickém ceníku už ho ale nenajdete.

Základní VW up! s třídveřovou karoserií přijde na 310 900 korun, a to včetně poměrně slušné výbavy s rádiem nebo automatickou klimatizací. Verze GTI pak stojí nejméně 441 900 korun, elektrický model s pěti dveřmi ze skladových zásob přesahuje hranici 600 tisíc korun.

 

Právě se děje

Další zprávy