Jan Matoušek
22. 11. 2021 6:02
Když Toyota začátkem listopadu představovala nové Aygo X, vyjádřili zástupci značky myšlenku, že je jejich miniauto do jisté míry unikátní. Přichází totiž do segmentu, který mnozí konkurenti v posledních letech vyklidili nebo přešli na mnohem dražší elektrický pohon. A jak se dozvíte v následujícím přehledu, kdysi početná kategorie dostupných aut do města i v Česku skutečně vymírá.
Suzuki Ignis - od 299 900 Kč
Suzuki Ignis by se klidně dalo označit za nejmenší SUV na českém trhu. Tuto definici ještě umocňuje fakt, že se nabízí i s pohonem všech kol, přičemž konkurentem mu v tomto ohledu je mezi těmi nejmenšími vozy jen Panda 4×4. Ignis se každopádně prodejně docela trefil do vkusu alespoň českých zákazníků, je totiž třetím nejprodávanějším miniautem letošního roku. Boduje také praktičností, od druhého výbavového stupně má standardně posuvná zadní sedadla, operativně je tak možné zvětšit 260litrový zavazadelník i bez nutnosti sklopit opěradla.
Pod kapotou je jediný motor. Mildhybridní zážehová dvanáctistovka s výkonem 61 kW v kombinaci s manuální pětistupňovou převodovkou, mezi příplatky má ale předokolka také automatické ústrojí s plynule měnitelným převodem. Čtyřkolka se nabízí jen s ručním řazením.
Základní model se těsně dostane pod třísettisícovou hranici, stojí v akci 299 900 korun, byť ve výbavě třeba chybí rádio. Od prostředního stupně se Ignis dodává i s paletou asistenčních systémů, cena je pak akčních 332 900 korun. Čtyřkolka ve stejné prostřední výbavě začíná na 386 900 korunách.