Citroën ë-Berlingo
Jak bylo popsáno hned v úvodu tohoto přehledu, přímého konkurenta MG5 zatím nemá, protože kompaktní elektrické kombíky se na trh teprve chystají. Pokusili jsme se ale v současné nabídce elektromobilů najít alespoň ty co možná nejvíce podobné, tedy určené pro rodinu, a za co možná nejpodobnější peníze. Jako první musí nutně vyskočit Citroën ë-Berlingo Multispace, který se prodává od akčních 905 tisíc korun.
Jeho technické parametry jsou ale horší než u MG5: elektromotor vpředu má výkon 100 kW a baterie s využitelnou kapacitou 45 kWh stačí papírově na 281 kilometrů, což je o nějakých 40 kilometrů méně než u MG s menším z nabízených akumulátorů. Maximální dobíjecí výkon je pak 100 kW.
Z podstaty karoserie je ale Berlingo větší, má třeba dvoje boční posuvné dveře nebo rozvor náprav s délkou 2785 mm. Také je možné ho mít se sedmi místy k sezení, byť standardem je pětice sedaček. Kufr pak v základu pojme 597 litrů, když se ale sklopí zadní sedadla, objeví se prostor o objemu přes dva tisíce litrů.
Naopak čínské kombi francouzské osobní dodávce ujíždí v otázce výbavy. Základní verze Berlinga za 905 tisíc má nouzové brzdění, pomocníka pro jízdu v pruhu, tempomat, manuální klimatizaci, rádio s černobílou obrazovkou nebo ocelová kola s kryty. Digitální budíky, barevnou dotykovou obrazovku nebo kožený volant má až nejvyšší výbava za minimálně 970 tisíc korun.
Pod hranicí 900 tisíc korun začíná mimochodem i technický příbuzný ë-Berlinga, Peugeot e-Rifter, který má stejné technické parametry a stojí od akčních 894 450 korun.