Jan Matoušek
16. 5. 2019 6:02
Klasická střední třída v posledních letech ustoupila vlně podobně velkých SUV. Prodeje kdysi populárního segmentu Nissanu Primera, Renaultu Laguna nebo Toyoty Avensis stagnují. Novinek v této třídě příliš neuvidíte, alespoň ne těch s karoserií sedan nebo kombi. Částečně tento předpoklad boří v posledních měsících snad jen Peugeot 508. Loni se dostal na trh liftback, v těchto dnech ho doplňuje praktičtější kombi. To přitom sází na stejné prvky jako méně praktické provedení - stylový design, komfortní jízdní vlastnosti a silné motory. Čelit však musí nejen Škodě Superb, ale i dalším rivalům. Podívejte se do galerie.
Renault Talisman Grandtour - od 729 900 Kč
Rozměry (d/š/v): 4865/1868/1465 mm
Rozvor: 2809 mm
Kufr: 572/1681 l
Benzinové motory: 1.3 TCe (117 kW), 1.6 TCe (165 kW)
Naftové motory: 1.7 Blue dCi (110 kW), 2.0 Blue dCi (118/147 kW)
Cena od (1.3 TCe Zen): 729 900 Kč
Talisman je jediným konkurentem Peugeotu 508 francouzské výroby. Renault navíc u tohoto modelu nedávno provedl modernizaci motorů, které tak vyhoví stále náročnějším emisním normám. U Talismanu to mimo jiné znamená i relativně neobvyklý objem 1.3 litru u benzinového a 1.7 litru u naftového motoru. Právě nejslabší naftový agregát je mimo jiné jediným, který se dodává s manuální převodovkou. Ostatní motory mají standardně dvouspojkový automat EDC.
Základní verze za 730 tisíc korun pak ve výbavě obsahuje třeba i navigaci či dvouzónovou klimatizaci, za bezpečnostní asistenty je nicméně potřeba připlatit nebo zvolit některý z vyšších výbavových stupňů.
Vrcholem nabídky je pak luxusní provedení Initiale Paris - to konkuruje třeba Mondeu Vignale a má mimo jiné i čalounění kůží Nappa, 19palcová kola nebo řízení všech kol. Nabízí se však pouze s nejsilnějším benzinovým i naftovým agregátem, přičemž cena vždy překročí milionovou hranici. Recenzi modelu najdete tady.