Jan Matoušek
16. 5. 2019 6:02
Klasická střední třída v posledních letech ustoupila vlně podobně velkých SUV. Prodeje kdysi populárního segmentu Nissanu Primera, Renaultu Laguna nebo Toyoty Avensis stagnují. Novinek v této třídě příliš neuvidíte, alespoň ne těch s karoserií sedan nebo kombi. Částečně tento předpoklad boří v posledních měsících snad jen Peugeot 508. Loni se dostal na trh liftback, v těchto dnech ho doplňuje praktičtější kombi. To přitom sází na stejné prvky jako méně praktické provedení - stylový design, komfortní jízdní vlastnosti a silné motory. Čelit však musí nejen Škodě Superb, ale i dalším rivalům. Podívejte se do galerie.
Hyundai i40 Kombi - od 649 990 Kč
Rozměry (d/š/v): 4745/1815/1470 mm
Rozvor: 2770 mm
Kufr: 553/1719 l
Naftové motory: 1.6 CRDi (100 kW)
Cena od (1.6 CRDi Made for Success): 649 990 Kč
Podobně jako Ford Mondeo i Hyundai i40 je oproti Peugeotu 508 automobilovým dědečkem. Na trhu je od roku 2011 a za tu dobu prošlo několika modernizacemi. Naposledy loni, kdy z české nabídky vypadla karoserie sedan. Stáří vozu je viditelné hned na několika místech. Především jediný naftový motor o výkonu 100 kW, který s ručním řazením zrychluje za 11 sekund, nedokáže držet krok s konkurencí. Podobně je na tom třeba design kabiny, případně bezpečnostní výbava, ačkoliv i i40 má přednárazový systém nebo držení v jízdním pruhu.
Na druhou stranu řadu nedostatků či zastaralejších řešení Korejci umně maskují zajímavým poměrem ceny a výbavy. Aktuálně totiž v Česku nekoupíte levnější nové kombi střední třídy. Akční verze Made for Success totiž začíná na 649 990 korunách, obsahuje přitom dvouzónovou automatickou klimatizaci, sedmipalcovou navigaci, couvací senzory vpředu i vzadu nebo 17palcová litá kola. Jen ty asistenty v této výbavě chybí a nelze za ně ani připlatit (nutná je volba jiného stupně). Test praktického i40 čtěte zde.