Dolů ho stáhly náklady spjaté se vstupem na burzu, které dosáhly 136 milionů liber. Vyplývá to z dnešní zprávy firmy. Akcie společnosti v reakci oslabily o 20 procent.
Firma se v říjnu stala po desítkách let první britskou automobilkou, která vstoupila na akciovou burzu. Její akcie ale hned první den odepsaly pět procent a dodnes se ztráta zvýšila na 40 procent.
Příjmy firmy loni stouply o 25 procent na 1,1 miliardy liber a prodeje osobních vozů vzrostly o 26 procent na 6441 aut. Odbyt stoupl ve všech regionech, například v Číně, kde jiní výrobci hlásí oslabení poptávky, vzrostl o 31 procent.
Jakkoli firma očekává letos růst, kartami může zamíchat odchod Británie z Evropské unie. Pro případ brexitu bez dohody automobilka vyčlenila 30 milionů liber.
Aston Martin vyrábí vozy pouze v Británii a v letošním roce tam hodlá otevřít svůj druhý montážní závod. S ním jeho kapacita stoupne z nynějších asi 7000 na 14 000 automobilů. Vedle elektromobilu Lagonda tam v roce 2020 zahájí výrobu svého prvního sportovně-užitkového vozu (SUV) nazvaného DBX.
Společnost Aston Martin byla založena před 106 lety a proslavil ji mimo jiné fiktivní tajný agent James Bond. Aston Martin vlastní konsorcium investičních firem z Kuvajtu a italské InvestIndustrial. Skoro pětiprocentní podíl vlastní automobilka Daimler výměnou za napojení na technologie pro připojená a autonomní auta.