Před 30 lety se na auta vydělávalo roky a nabídka byla tristní. Lidový automobil by dnes stál milion

Eva Srpová Eva Srpová
4. 9. 2017 6:47
Podle oficiálních ceníků Mototechny sice nabídka automobilů nebyla před třiceti lety úplně beznadějná, skutečnost se ale od teorie dost lišila. Před prodejnou se často stály fronty a na auto celá rodina pilně šetřila celé dlouhé roky. Podívejte se na vybrané vozy z nabídky Mototechny a jejich tehdejší prodejní ceny i přepočet, kolik by stály dnes.

Před revolucí se auta v Československu prodávala pouze v Mototechně, anebo v Tuzexu za bony. Ačkoli oficiální prospekty z tehdejší doby vykreslují poměrně slušnou nabídku automobilů, realita byla jiná.

Prodejci v Mototechně často jen krčili rameny, že na skladě nic nemají. Občas jim pomohlo "všimné" v obálce, mnohdy ale ani to ne.

Auta navíc často stála mnohem víc, než ceníky tvrdily. Vzhledem k průměrnému měsíčnímu platu, který byl před třiceti lety, tedy v roce 1987 přesně 3026 Kčs, na nové auto musela tvrdě šetřit celá rodina, například Škoda 120 L totiž stála 63 620 Kčs, ušetřit na ní z celého platu tedy trvalo 21 měsíců. Výrazně méně než dnes na levné rodinné auto.

Podívejte se do galerie na vozy, které se v roce 1987 nabízely a za kolik.

Přehled aktuálně nejprodávanějších aut v Česku najdete tady.

Foto: Výrobci

Oltcit

Říkávalo se mu Čaučeskova pomsta, to proto, že výrobní kvalita ani jízdní vlastnosti opravdu nebyly věci, za které by se dal pochválit. Oltcit Club 11 R stál tehdy 69 000 Kčs. Šetři se muselo 23 měsíců.

 

Právě se děje

Další zprávy