Auto jako investice: Na Wartburgu se dalo vloni vydělat 11 %, na Brouku téměř 46

Martin Přibyl Martin Přibyl
10. 4. 2019 6:02
Německý Svaz automobilového průmyslu VDA vydal statistiku vývoje cen veteránů na tamním trhu. Průměrná cena historických vozidel se tam vloni zvedla o 2,2 procenta, a byla tedy jen lehce nad úrovní inflace. V nabídce se ale dají najít vozy s podstatně vyšším nárůstem hodnoty. Na jakých autech se vloni dalo v Německu pořádně vydělat? Podívejte se do přehledu.

Na následujících stranách naleznete auta s největším meziročním nárůstem ceny na německém trhu s veterány.

Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Jakub Plíhal

Dá se na autě ale skutečně vydělat?

To je skutečně těžká otázka. Podle německé analytické společnosti Classic Analytics, která s VDA od roku 1999 spolupracuje na přípravě indexu vývoje cen historických vozidel (Deutscher Oldtimer Index), se jejich cena za posledních dvacet let zvedla o 160 procent. Index je přitom určován na základě cen 88 nejtypičtějších německých veteránů. Nezohledňují se tedy unikátní vozy, u nichž je cena dána vzácností nebo příběhem s nimi spojeným. Taková auta většinou mění majitele na nejrůznějších aukcích a za astronomické částky.

To, že ale na autě vyděláte téměř padesát procent za jediný rok (jako v případě Brouka nebo BMW 3.0 CSi), typické není. Index cen historických vozidel totiž vloni stoupl o 2,2 procenta, rok předtím jen o 1,4. To jsou čísla, která se pohybují na úrovni inflace. Veterán navíc není žádný prostý bankovní účet - auto vyžaduje opravy, údržbu i pojištění (byť je u aut s veteránskými značkami zlomkem v porovnání s moderním vozem). U většiny aut tak v posledním roce v Německu nárůst ceny jen vykompenzoval meziročně rovněž vyšší náklady na údržbu.

 

Právě se děje

Další zprávy